Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - دبير مجمع نمايندگان استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز کشور بيش از هر زمان ديگر نياز به وحدت و انسجام همه جريان هاي سياسي و کارگزاران نظام و حمايت از دولت براي عبور از شرايط اقتصادي فعلي دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، شهرام کوسه غراوي عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در گنبدکاووس با اشاره به جنگ اقتصادي دشمنان، افزود: در چنين شرايطي همه دلسوزان نظام بايد کشور را به سمتي حرکت دهند که خواست ملت و رهبري انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: امروز وقتي رهبري انقلاب از دولت حمايت مي کند، ديگر افراد و گروه ها نيز بايستي در همين مسير درست که خواست ملت هم است، حرکت کرده تا از شرايط فعلي به سلامت عبور کنيم.
کوسه غراوي با يادآوري طرح سوال از رييس جمهوري توسط تعدادي از نمايندگان مجلس که چندي پيش انجام شد، خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي اين اقدام به صلاح نبود اگرچه بنده هم يکي از امضاکنندگان سوال از رييس جمهوري بودم اما با بررسي جميع جهات و سخنان رهبري، امضاي خود را پس گرفتم.
وي با بيان اينکه سوال از رييس جمهوري و وزيران حق قانوني نمايندگان مجلس و پاسخ به سوالات نيز وظيفه سوال شوندگان است، تصريح کرد: البته سوال از رييس جمهوري دليل بر عدم حمايت از ايشان نيست اما به نظر بنده در شرايط فعلي کشور طرح سوال درست نبود بلکه کمک به دولت براي رفع نقاط ضعف صحيح تر است.
*** تيم اقتصادي دولت نياز به ترميم دارد
نماينده مردم چهار شهرستان مينودشت، گاليکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر ضرورت ترميم تيم اقتصادي دولت، گفت: شرايط فعلي بازار ارز و سکه و نقدينگي بالاي موجود در جامعه با استفاده از ظرفيت هاي داخلي قابل مديريت بود که در اين حوزه ها درست عمل نشد.
کوسه غراوي افزود: البته دولت با تغيير رييس کل بانک مرکزي و اعمال برخي تغييرات و سياست ها به دنبال بهبود شرايط اقتصادي داخلي است اما بايد قبول کرد که تيم اقتصادي دولت به معناي واقعي نياز به ترميم اساسي دارد.
وي اضافه کرد: وقتي امنيت و آرامش بسيار خوبي درجامعه وجود دارد بايد بامديريت صحيح اقتصادي اجازه هرگونه سوء استفاده را از برخي افراد داخلي و دشمنان و رسانه هاي معاند سلب کرد.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: امروز کشور در شرايط حساسي قرار دارد و نبايد اجازه ايجاد تعارض و اختلاف افکني را به هيچ کس چه از داخل و چه از خارج بدهيم.
دبير مجمع نمايندگان استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي، به طرح استيضاح وزير اقتصاد و دارايي که امروز در مجلس اعلام وصول شد، نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح که بنده نيز از امضاکنندگان آن هستم، در راستاي ترميم تيم اقتصادي دولت صورت مي گيرد.
کوسه غراوي افزود: تيم اقتصادي دولت بايد چابک تر به مسائل اقتصادي کشور که فشار زيادي به مردم وارد مي کند، رسيدگي نمايد.
وي اضافه کرد: مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و بايستي با خلوص نيت و در عمل، نه با حرف و شعار براي رفع مشکلات آنان درحوزه هاي مختلف تلاش کرد زيرا مردم ما از هر قوم و مذهبي که هستند، در همه شرايط همراه و پشتيبان نظام جمهوري بوده و هستند.
کوسه غراوي به تصويب طرح بازنشستگي بعد از 35 سال خدمت، در مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح که اميدواريم در شوراي نگهبان تصويب شود، نيز در راستاي چابک سازي دولت صورت گرفته تا با استفاده از مديران جوان، خدمت رساني به مردم سرعت گيرد.
چهار شهرستان مينودشت، گاليکش، کلاله و مراوه تپه با مجموع تقريبي 350 هزار نفر و هفت هزار کيلومتر مربع وسعت که معادل يک سوم وسعت گلستان است، در شرق اين استان شمالي واقع اند و يک نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند.
/3039/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، محمد علیزاده نظری در یادداشتی که برای خبرگزاری تقریب ارسال کرده، در خصوص اتحاد ملی و انسجام اسلامی مطالبی را بیان کرده است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

در نگاه اولیه به دو مقوله اتحاد ملی و انسجام اسلامی، درک هم‌افزایی این دو موضوع در ذهن دچار چالش می‌شود. در واقع این سوال مطرح می‌شود که اگر اتحاد ملی را یک همسویی و هم‌افزایی مرتبط با عوامل درونی جامعه بدانیم که رنگ و بوی ملیت و توجه به وطن می‌دهد و انسجام اسلامی را تلاش برای همگرا کردن ظرفیت های کشورها و جوامع اسلامی را اهداف دینی و سپس سیاسی معنا کنیم، این دو مقوله تزاحمی با تحقق دیگری دارد یا خیر؟ و اینکه آیا این دو موضوع در قامت تحقق، می‌توانند مکمل همدیگر باشند؟ برای پاسخ به پرسش‌های فوق لازم است مفهوم دو مقوله اتحاد ملی و انسجام اسلامی بررسی گردد. اتحاد ملی، ریشه در هم‌افزایی و همسویی تمام توان و قدرت یک ملت و نظام در جهت دستیابی به اهداف ترسیم شده دارد. البته از منظر ملی گرایانه‌ی افراطی نیز می‌توان به موضوع اتحاد ملی نگریست که نتیجه این نگاه چیزی جز تعصب قومی، نژادی، سرزمینی، زبانی و مشروع دانستن سلطه بر دیگران نیست. قبل از پرداختن به مقوله انسجام اسلامی باید به تفاوت‌های ظریف وحدت اسلامی و انسجام اسلامی توجه کنیم. در واقع، وحدت اسلامی به معنای مصطلح، بر همبستگی عمومی مسلمانان بر اساس وجود اشتراکات دینی آنان تاکید می‌کند که پیامدهای آن می‌تواند بسیار کلی و البته مهم باشد. ولی انسجام اسلامی، به دنبال ایجاد سطح مناسبی از وفاق میان مسلمانان، گروه‌ها یا دولت‌های اسلامی در جهت دستیابی به اهداف و منافع مشترک با تلاش جمعی و هماهنگ است.با این تعریف، وحدت اسلامی را می‌توان شرط لازم و ضروری برای تحقق انسجام اسلامی دانست. همانطور که می‌دانیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول نهم و یازدهم خود ضمن تاکید بر استقلال و تمامیت ارضی، بر اساس آیه کریمه" إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ" دولت را موظف کرده تا سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و در راستای دستیابی به وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام کوشش نماید. با توجه به اینکه انسجام اسلامی یک موضوع فراملی است و سرمایه گذاری برای آن در عرصه‌های مختلف نوعی هزینه بر جامعه تحمیل می‌کند، اما از زاویه دیگر تقویت انسجام اسلامی در میان ملتهای مسلمان به ویژه در شرایط حساس کنونی، سرمایه‌گذاری مشترکی است که منافع آن عاید همه مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان اسلام خواهد شد. نا‌گفته نماند که تحقق اتحاد ملی نیازمند آرامش فراملی به ویژه در میان کشورهای همسو است. در یک نگاه نظام مند، اگر تک تک کشورهای اسلامی را به مثابه بلوک های یک سد عظیم که در برابر فشارها و آسیب های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیگانگان مقاومت می‌کنند، در نظر بگیریم، شرط نخست این ایستادگی، اتحاد درونی هریک از این کشورها و شرط دوم پیوند عمیق و انسجام بین هر کدام از ملت ها است. حال باید گفت امت اسلامی اگر به دنبال تحکیم پیوند‌های برادرانه اسلامی باشد، باید هر کدام از واحدهای تشکیل دهنده این امت را به همگرایی و همکاری دعوت نماید.همچنین در درون هر یک از کشورهای اسلامی نیز برای ایجاد تعالی و توسعه همه جانبه و پایدار، نمی‌توان از سرمایه‌گذاری برای ایجاد رابطه برادرانه و همکاری مشترک با سایر اجزای امت اسلامی غافل شد. بنابراین کشورهای اسلامی، باید اتحاد ملی خود را با انسجام اسلامی در میان یکدیگر همسو بدانند و تدبیر و تلاش برای هر کدام از این دو عرصه را پشتوانه‌ی دیگری بشمارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت