Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@17:00:58 GMT

برخورد جدی با احتکارکنندگان ارز و کالا ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۴۲۰۹

سیدناصر موسوی لارگانی، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، درباره احتکار مواد غذایی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع حساس متاسفانه یک عده سودجو به دنبال کسب منافع بودند؛ البته با هدایت های امام راحل و برنامه ریزی از ادامه احتکارهای ابتدای انقلاب، جلوگیری شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:برخی ها حتی در زمان جنگ تحمیلی مایحتاج مردم را احتکار می کردند و نوسانات بازار ارز و سکه نیز در آن مقاطع وجود داشت، بنابراین تیم اقتصادی دولت باید با برنامه ریزی اصولی اجازه ندهد یک عده سوداگر با ایجاد فضای روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام، بتوانند گرانفروشی را تداوم بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتکارکنندگان مجری نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد:احتکار کنندگان بدانند در راستای نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی کار می کنند و با احتکار و ایجاد فشار اقتصادی قصد دارند نارضایتی در کشور ایجاد کنند.

موسوی لارگانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:اینکه برخی ها ارز و سکه طلا خریداری و در منزل نگهداری می کنند در شرایطی که بخش تولید کشور نیاز به نقدینگی دارد، غیرقابل قبول است.

نگهداری بیش از 10 هزار یورو، قاچاق محسوب می شود

وی ادامه داد:نگهداری بیش از 10 هزار یورو، قاچاق محسوب می شود و اگر مسئولان نظارتی، برخورد جدی با احتکارکنندگان داشته باشند این روند احتکار کالا و ارز خاتمه می یابد البته شرایط صادرکنندگان و فعالان اقتصادی که ضرورت دارد ارز بیشتری در اختیار داشته باشند، متفاوت با احتکارکنندگان ارزی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت باید تدابیری اندیشیده شود که مردم انگیزه داشته باشند به جای نگهداری ارز در خانه ها، نقدینگی خود را روانه بخش تولید کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، بازرسان این مدیریت به همراه پلیس امنیت اقتصادی استان در گشت مشترک، یک واحد صنفی انبارِ غیر مجازِ لوازم یدکی خودرو‌های سنگین (لوازم گاردن) و فولاد آلیاژی قاچاق و احتکار شده (ثبت نشده در سامانه جامع انبارها) در اصفهان کشف کردند.
در بازرسی از این انبار ۷۷۱۶۹ قطعه لوازم یدکی، ۵۶۸۸۷۳ کیلوگرم انواع فولاد آلیاژی و ۴۲۸۶۴ متر انواع لوله آلیاژِی ایتالیایی، مجموعا به ارزش ۵۲۳ میلیارد ریال کشف و پرونده احتکار کالا برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال