Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ممنوعیت توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: این ممنوعیت و فعالیت های صورت گرفته توسط برخی سودجویان در منطقه باید توسط نهادهای مرتبط به صورت کامل رصد شود.

تقی کهوریان روز چهارشنبه در جلسه بررسی میدانی توسعه اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: طبق مصوبه دولت، از سال 1393 توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اعم از تبدیل اراضی ملی منابع طبیعی به کشاورزی، دیم به آبی، زراعی به باغی در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: علاوه بر آن، هرگونه عملیات منجر به افزایش برداشت از منابع آب حوضه اعم از ایجاد و بهسازی ایستگاه های پمپاژ آب، احداث آب بند و سدهای معیشتی در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع اعلام شده است.
وی بیان کرد: وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی باید از صدور مجوز در این خصوص خودداری کرده و با متخلفان و سودجویان در این حوزه برخوردهای لازم را انجام دهند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گزارش ستاد احیای دریاچه ارومیه در این خصوص ادامه داد: طبق این گزارش 21 هزار هکتار توسعه اراضی در این حوضه صورت گرفته که 18 هزار هکتار آن در این استان بوده است.
کهوریان گفت: تصمیم گیری در خصوص این توسعه اراضی توسط مراجع قانونی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط، گزارش هایی را از اراضی کشاورزی توسعه یافته در برخی از مناطق حوضه آبریز ارائه کردند.
با توجه به نقش آب مصرفی کشاورزی در کاهش آب دریاچه ارومیه، ستاد احیای این دریاچه توسعه اراضی کشاورزی در این حوضه را ممنوع کرد.
با تلاش ستاد احیای دریاچه ارومیه و دستگاه های اجرایی مرتبط، در حال حاضر وضعیت دریاچه تثبیت شده است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي درياچه اروميه آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه بیش از ۷۵ مورد گشت توسط کارشناسان یگان حفاظت امور اراضی صورت‌گرفته و این بازدیدها به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان، یادآور شد: مهم‌ترین رکن استقرار و فعالیت سامانه ۱۳۱ تأمین بستر لازم و تسهیل شرایط برای افزایش نظارت و مشارکت مردم پیرامون حفاظت از عرصه‌های کشاورزی است و از همه آحاد جامعه خواستار مشارکت و همکاری در حفظ عرصه‌های کشاورزی با اعلام هرگونه گزارش تخلف در این زمینه از طریق سامانه ۱۳۱ و یا ثبت از طریق سامانه cms.laoi.ir شدند.

کد خبر 6064445

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • تراز دریاچه ارومیه ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب