Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:00:19 GMT

60 درصد زکات جمع آوری شده میان فقرای منطقه توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۴۴۸۵

60 درصد زکات جمع آوری شده میان فقرای منطقه توزیع می شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس شورای زکات کشور گفت: 60 درصد مبلع زکات جمع آوری شده به فقرای منطقه تعلق می‌گیرد که در برخی موارد این میزان به بیش از 70 درصد هم می رسد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا تقوی که به کرمانشاه سفر کرده است، روز چهارشنبه در نشستی خبری که در تالار بعث کرمانشاه برگزار شد، افزود: بخشی از زکات جمع آوری شده نیز برای تامین آب شرب، درمانگاه، بهداشت و ساخت مسجد هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال گذشته 370 میلیارد زکات در کشور جمع آوری شد که امیدواریم میزان زکات امسال به بیش از 400 میلیارد تومان برسد.
تقوی تصریح کرد: با وجودی که منعی وجود ندارد، یک‌ ریال از پول زکات جمع آوری شده صرف پرداخت حقوق به کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) نمی شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های این وزارتخانه در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی یکی از نهادهای بسیار فعال در زمینه کمک به زلزله زدگان وزارت جهاد کشاورزی بود.
رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه زکات از چند سال گذشته تشکیلاتی پیدا کرده است و رهبر معظم انقلاب رسیدگی به موصوع زکات را به نماینده خود در وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده اند، اظهار داشت: تعدادی از وزرا، رییس سازمان برنامه و بودجه‌ و رییس کمیته امداد عضو شورای زکات هستند و کار سیاستگذاری آن را دنبال می کنند.
تقوی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج زکات در بین جامعه یکی از برنامه های اصلی ما است، گفت: کمیته امداد یک‌ نهاد انقلابی است که تاکنون مسئولیت جمع آوری زکات را به خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از مهمترین استان های کشور است، افزود: مردمی غیور و با فضلیت در این استان زندگی می کنند که همواره مدافع اسلام و انقلاب بوده اند.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پرداخت زكات رضا تقوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال بود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز می‌شود و در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • معین تقوی طلایی شد
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز