Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، نسخه نهایی بودجه دفاعی آمریکا که این هفته به امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور رسید، نشان می‌دهد کنگره آمریکا از طرح تحریم سه گروه عضو بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) عقب‌نشینی کرده است.

آبان ماه سال گذشته گزارش شد که گروهی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا از طریق افزودن بندی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا، از کاخ سفید بخواهند «عصائب اهل الحق»، جنبش «النجباء» و گردان‌های «حزب‌الله» عراق را که از گروه‌های اصلی تشکیل‌دهنده الحشد هستند، گروه تروریستی اعلام کرده و در فهرست تحریم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جزئیات بیشتر)

این نمایندگان این گروه‌ها را «شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران» توصیف کرده و از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه وقت آمریکا خواسته بودند در مورد عملکرد این گروه‌ها تحقیق کرده و امکان تحریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

با این حال، پس از آنکه ترامپ این هفته لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا را امضا کرد، مشخص شد که بند مربوط به تحریم گروه‌های زیرمجموعه الحشد از متن نهایی این سند حذف شده است. در روند بودجه‌ریزی در آمریکا بسیاری از متمم‌ها و بندهای بودجه پس از رایزنی‌های میان کاخ سفید و اعضای سنا و مجلس نمایندگان، حذف یا تعدیل می‌شوند و به نظر می‌رسد این بند هم پس از روبرو شدن با مخالفت کاخ سفید، کنار گذاشته شده است.

«احمد الکنانی» از رهبران فراکسیون «صادقون» وابسته به عصائب در پارلمان عراق در واکنش به گزارش‌های پیشین مبنی بر احتمال تحریم این گروه، گفته بود عصائب به اینکه از سوی آمریکا تحریم شود، افتخار می‌کند. 

الکنانی گفته بود: «این تصمیم کنگره شکست دولت آمریکا را ثابت می‌کند. ما افتخار مقابله با نیروهای اشغالگر [آمریکایی] را داریم و در این راه شهدای زیادی تقدیم کشور کرده‌ایم اما در نهایت اشغالگران را در بسیاری از مناطق کشور، شکست دادیم. عصائب اهل الحق می‌تواند بر اساس قانون سازمان‌های سیاسی صادره در سال ۲۰۱۵، در فعالیت‌های سیاسی شرکت کند و این تصمیم کنگره آمریکا، دخالت آشکار در امور عراق به شمار می‌رود.»

تلاش برای تحریم این گروه‌ها در حالی صورت می‌گرفت که شاخه سیاسی گروه‌های مذکور در قالب ائتلاف «الفتح» در انتخابات ماه می پارلمان عراق موفق شدند نزدیک به ۵۰ کرسی کسب کنند و بعد از ائتلاف «سائرون» که ۵۴ کرسی به دست آورد، بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان جدید عراق به دست آورند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی