Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، صد و یک روز از زمانی که سعد الحریری مأمور تشکیل دولت جدید لبنان شد گذشت و تلاش‌های سیاسی برای تشکیل دولت تا امروز به نتیجه نرسیده است.

وبگاه خبری تحلیلی «المدن» لبنان نوشت، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که از سوم خرداد مأمور به تشکیل کابینه شده، تا کنون سه طرح درباره چینش کابینه جدید به میشل عون رئیس جمهور ارائه کرده که به شرح زیر است:

اول: طرحی با ۳۰ وزیر شامل نُه وزیر از جریان ملی آزاد، پنج وزیر از القوات‌اللبنانیه، پنج وزیر از سنی‌ها، یک مسیحی از جریان المستقبل، شش وزیر از امل و حزب‌الله، سه وزیر از التقدمی الاشتراکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این طرح مورد قبول قرار نگرفته است.

دوم: طرحی با ۲۴ وزیر شامل هشت وزیر از جریان ملی آزاد، سه وزیر از القوات اللبنانیه، یک وزیر از المرده، چهار وزیر از سنی‌ها و یک وزیر مسیحی برای المستقبل، پنج وزیر از حزب‌الله و امل، دو وزیر از التقدمی الاشتراکی. اما این پیشنهاد نیز مورد موافقت قرار نگرفته است.

سوم: طرحی با ۳۰ وزیر شامل ۱۰ وزیر از جریان ملی آزاد، ۱۰ وزیر از المستقبل و القوات اللبنانیه و ۱۰ وزیر از حزب‌الله، امل، التقدمی الاشتراکی و المرده.

در ادامه این گزارش آمده است میشل عون طرح پیشنهادی سوم را پذیرفته و از سعد الحریری خواسته در این خصوص با جبران باسیل وزیر خارجه مشورت کند، پس از دیدار الحریری و جبران باسیل، جو درباره طرح پیشنهادی مثبت بوده، اما وزیر خارجه شرط گذاشته هیچ کرسی حاکمیتی یا پست معاون نخست‌وزیر نباید به القوات‌اللبنانیه واگذار شود و تمام سهمیه دروزی‌ها باید به حزب التقدمی الاشتراکی اختصاص پیدا کند.

بر اساس گزارش المدن، این شروط جبران باسیل به نوعی طرح سوم را کنار زده و امور به همان خانه اول خود بازگشته است خصوصا اینکه القوات‌اللبنانیه خواستار پنج سهمیه وزارتی خوب در دولت جدید است.

اینگونه است که قطار تشکیل دولت جدید لبنان در یک بن‌بست قرار گرفته و منتظر عقب‌نشینی طرف‌های معین برای به راه افتادن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در حالی دو هفته قبل در دیدار لیگ برتری مقابل سپاهان قرار گرفت و توانست یک امتیاز در ورزشگاه نقش جهان به دست بیاورد که محمود قائدرحمتی، هافبک میانی خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد، ولی ممکن است این بازیکن در بازی آینده برابر ذوب‌آهن دوباره شرایط بازگشت به میدان را پیدا کند و به ترکیب تیمش برگردد.

محمود قائدرحمتی در اوایل دیدار نساجی مقابل سپاهان دچار مصدومیت شد و نتوانست برابر تیم سابق خود در زمین بماند که آسیب دیدگی او تا بازی با تراکتور هم ادامه پیدا کرد و دور از لیست تیمش بود.

قائدرحمتی در شرایطی طی روزهای گذشته مشغول درمان زیر نظر کادر پزشکی نساجی مازندران بوده که امیدوار است در بازی حساس هفته آینده لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن که تاثیر زیادی در مسیر بقای تیمش دارد، حضور پیدا کند.

هافبک نساجی مازندران در تمرین اخیرشان با لباس شخصی حضور یافت تا مشخص شود هنوز شرایط تمرین در کنار سایر بازیکنان را پیدا نکرده و وضعیت مبهمی برای دیدار با ذوب‌آهن دارد.

دیگر خبرها

  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد