Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@17:37:11 GMT

جذب پرستار در دستور کار دولت و مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۰۸۳

جذب پرستار در دستور کار دولت و مجلس است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مریم حضرتی روز چهارشنبه در حاشیه نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین کشوری مجموعه پرستاران شامل اتاق عمل، هوش بری و تمامی گروه های پرستاری 1.2 نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این در حالیست که میانگین جهانی این حوزه 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 نفر به ازای هر تخت است.

حضرتی یادآوری کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه هفت هزار پرستار سال 96 جذب و به کار گرفته شدند.

وی افزود: 17 هزار کمک پرستار برای خدمات رسانی و فعالیت در بخش غیر آکادمیک و نیازهای اولیه بیماران تربیت شدند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین میانگین تخت های بیمارستان موجود در کشور با وجود تلاش های صورت گرفته، کمتر از میانگین جهانی است.

حضرتی در زمینه پرداخت معوقات پرستاران نیز اظهار داشت: پرستاران بخش زیادی از کارکنان وزارت بهداشت را تشکیل می دهند، بنابراین تمامی تلاش ها برای رفع دغدغه این قشر معطوف است.

حضرتی اعلام کرد: معوقات پرستاران در بیشتر مناطق کشور تا پایان شهریور 96 تسویه شده است و برخی بیمارستان ها در پرداخت مطالبات پرستاران به روز هستند.

رقابت ورزشی 600 تن از پرستاران کشور از امروز در همدان آغاز شده و تا 27 مرداد در این استان ادامه دارد و ورزشکاران در رشته های دارت، والیبال، شنا، فوتسال، بسکتبال، آمادگی جسمانی به رقابت می پردازند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرستار جذب دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، شامگاه دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای شورای تأمین استان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت سیزدهم، استان گلستان دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: استان گلستان در زمره ۳ استان برتر از نظر رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی با وجود خشکسالی چندین ساله در استان قرار گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه خوشبختانه قدر مطلق رشد استان بیش از ۸ درصد شده است، گفت: استان گلستان بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در جایگاه دومین استان امن در راستای سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی یادآور شد: با رشد سرانه درآمدی مردم گلستان فاصله طبقاتی اقتصادی مردم کاهش یافته است.

زنگانه اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن ۴۷ درصد سکونت روستایی باید برای توسعه بر اساس محوریت روستا اقداماتی انجام شود که یکی از این اقدامات اجرای ۱۱۰ پروژه در قالب طرح تکام است.

وی افزود: بر اساس وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال، استان گلستان دومین استان کشور در از نظر نرخ اشتغال قرار گرفته است.

استاندار گلستان گفت: با وجود موانع گوناگون در تحقق وعده‌های دولت در ۲ بار سفر به گلستان موفق به اجرای این مصوبات شده و در جایگاه دوم کشور از این منظر اعلام شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشور در سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شد.

زنگانه اظهار کرد: با ثبت گذر از مرز تبادل یک‌میلیون تن از این پایانه مرزی دیپلماسی اقتصادی استان در جایگاهی جدید قرار گرفت.

کد خبر 6085956

دیگر خبرها

  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم