Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این طرح ها شامل مرکز همکاری های پلیس و دانشگاه(مهپود)، سامانه ملی اطلاعات ایمنی و مصدومیت های کشور، آزمایشگاه ترافیک و کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک است که راه اندازی آنها تاکنون در مجموع بیش از 40 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با بیان این که در سال های اخیر، تدابیر خوبی برای کاهش بیماری های ناشی از حوادث ترافیکی با همکاری وزارت خانه های راه و شهرسازی و بهداشت انجام شده است افزود: با افتتاح طرح های کشوری سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز علل بروز حوادث ترافیکی و نقش عوامل انسانی بررسی می شود و دیگر علل وعوامل دخیل در حوادث ترافیکی هم با همکاری نهادی های مختلف مرتبط همانند نیروی انتظامی و اورژانس پیگیری و استحصال می شود.
باقر لاریجانی، همچنین به رتبه هشتم ایران در جهان در حوزه بروز حوادث ترافیکی و آمار بالای مرگ و میرهای این حوادث اشاره کرد و افزود: در سند بیماری های غیرواگیر ایران، پیش بینی شده در 15 سال آینده، 25 درصد از حوادث ترافیکی در کشور کاهش یابد بر این اساس مسئولیت هایی در این خصوص به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار شد و به حق این دانشگاه، اقدامات علمی درخور و مناسبی انجام داده است.
او خاطر نشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی تبریز بتواند به پایگاهی برای ارتقا سلامت و ایمنی ترافیک و تعمیم دستاوردها به نهادهای مربوط در کشور تبدیل شود.
رئیس پلیس راه کشور هم با بیان این که هر چند در 10 سال گذشته آمار تصادفات جاده ای و شهری رو به کاهش بود اما امسال میزان تصادفات در کشور افزایش یافته و در 5 ماه گذشته 16 هزار نفر در تصادفات جاده اتی و شهری، جان خود را از دست دادند.
سردار محمدحسین حمیدی افزود: افتتاح مرکز همکاری های پلیس و دانشگاه به یقین می تواند در برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت و بهبود عملکرد پلیس موثر باشد و با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی کردن آنها، وضع ایمنی کشور را بهبود بخشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سلامت ایمنی ترافیک پلیس وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان