Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رتبه‌بندي جهاني شانگهاي در سال 2018 منتشر شد و بر اساس اين رتبه‌بندي، 13 دانشگاه ايراني در سال 2018 در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.
محمدجواد دهقاني سرپرست پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) گفت: رتبه‌بندي شانگهاي يکي از معتبرترين رتبه‌بندي‌هاي جهاني است که نتايج آن توسط دانشگاه شانگهاي ژيائوتنگ منتشر مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: رتبه‌بندي منتشر شده در سال 2018 شانگهاي، 1000 دانشگاه برتر جهان را پوشش مي‌دهد. در رتبه‌بندي سال 2018 دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبريج به ترتيب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
دهقاني اظهار داشت: شانگهاي يکي از 3 نظام معتبر رتبه‌بندي در سطح بين‌المللي است. کيفيت آموزش، کيفيت اعضاي هيأت علمي، برونداد پژوهشي و عملکرد سرانه 4 معيار به کار برده شده در نظام رتبه‌بندي شانگهاي است که توسط 6 شاخص ارزيابي مي‌شوند.
وي افزود: منابع گردآوري داده در اين رتبه‌بندي شامل وب سايت‌هاي جوايز نوبل، مدال فيلدز، پايگاه‌هاي اطلاعاتي و اطلاعات آماري دولتي است. اطلاعات پژوهشي دانشگاه‌ها نيز از پايگاه استنادي ISI استخراج مي‌شود.
سرپرست ISC گفت: در رتبه‌بندي جهاني شانگهاي سال 2018، ايران با 13 دانشگاه، ترکيه با 14 دانشگاه، مالزي با 5 دانشگاه، مصر با 5 دانشگاه، پاکستان با 4 دانشگاه، عربستان با 4 دانشگاه، تونس با 2 دانشگاه، قطر و لبنان و اوگاندا با يک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنيا حضور داشتند.
دهقاني افزود: در رتبه‌بندي جهاني سال 2018 شانگهاي 13 دانشگاه از ايران در اين رتبه‌بندي حضور يافتند و اين در حالي است که در سال 2017 تعداد دانشگاه‌هاي ايران در اين نظام رتبه‌بندي 8 مورد بود و لذا شاهد رشد بيش از 60 درصدي اين حضور نسبت به سال قبل هستيم.
سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام گفت: در سال 2018 تعداد 5 دانشگاه از جمله دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، دانشگاه شيراز ، دانشگاه علوم پزشکي ايران براي اولين بار در نظام رتبه‌بندي شانگهاي حضور يافتند.
سرپرست ISC افزود: در رتبه‌بندي سال 2018 دانشگاه تهران مشابه رتبه‌بندي سال 2017 توانست با کسب رتبه در بازه 400-301 در جمع 400 دانشگاه برتر دنيا قرار گيرد. دانشگاه صنعتي اميرکبير نيز توانست در سومين حضور خود در رتبه‌بندي شانگهاي، جايگاهي در بازه 500-401 در سال 2018 را کسب کند.
وي گفت: دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه علوم پزشکي تهران در بازه 600-501، دانشگاه علم و صنعت در اولين حضور در رتبه‌بندي شانگهاي در بازه 700- 601 ، دانشگاه تربيت مدرس در بازه 700-601 و دانشگاه‌هاي صنعتي نوشيرواني بابل، دانشگاه صنعتي اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در بازه 800-701 ، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه شيراز، دانشگاه تبريز در بازه 900-801 و دانشگاه علوم پزشکي ايران در بازه 1000-901 قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود