Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@23:14:27 GMT

عربستان در موضوع حج سیاسی کاری نکند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۲۸۶

عربستان در موضوع حج سیاسی کاری نکند

به گزارش خبرگزاری تقریب، به نقل از العالم، «الشیخ احمد الریسونی»معاون دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان با تاکید بر اینکه که دولت ریاض باید به انحصاری کردن حج پایان دهد،خواستار نظارت سازمان همکاری اسلامی بر اداره حج شد.  
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از عربستان خواست که از تولیت خانه خدا کناره گیری کند و سازمان همکاری اسلامی به عنوان نماینده اکثریت مسلمانان، نظارت بر چگونگی اداره حج را عهده دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وزارت اوقاف اسلامی قطر پیش تر با اشاره به اقداماتی که دولت عربستان علیه زائران این کشور به عمل آورده است ، اعلام کرد، عملا امکان حضور در حرمین شریفین برای انجام مناسک عمره و حج وجود ندارد.
 
هیات نظارت بر اداره حرمین شریفین در اطلاعیه ای، درخواست خود را از نهادها و دولت های اسلامی برای اداره مشترک مشاعر مقدس در عربستان تکرار و اعلام کرد : شکست ریاض در اداره این مناسک و محروم کردن هزاران نفر از مسلمانان از عمره و حج دلیل قانع کننده و نشانه ای روشن بر سیاسی کاری سعودی ها محسوب می شود.
 
این هیات سیزدهم خردادماه 97 نیز با انتقاد از افزایش هزینه های مناسک حج، اعلام کرد، عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده است.
 
هیات بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس اوایل سال جاری میلادی در کشور مالزی اعلام موجودیت کد و در اولین بیانیه خود تصریح کرد که تلاش می کند تا از استفاده اراضی مقدس برای اهداف سیاسی جلوگیری کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از معدوم‌سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک و تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

حمزه آقاپور کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر فوق افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران‌ها، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه‌ها، قصابی، مرغ فروشی، ماهی سراها، مراکز بسته بندی گوشت، مراکز عرضه و غیره اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۴ اکیپ نظارتی از کارشناسان اداره کل و ۸۴ اکیپ بازرسی شهرستانی به صورت روزانه در اجرای این طرح شرکت کردند، گفت: در این بین ۴۲ اکیپ به صورت ثابت و ۴۲ اکیپ به صورت سیار با انجام ۹۲۰۶ بازدیدهای سرزده از این مراکز بر نحوه عرضه آنان بصورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی کردند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با صدور اخطار بهداشتی برای ۳۷۱ مرکز عرضه خبر داد و افزود: طی این بازدیدها بیش از ۳ هزار کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ‌ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز، نبود برچسب و هویت محصول، تاریخ منقضی شده و غیره ضبط و بیش از ۲هزار ۷۰۰ کیلوگرم آن با دستور مقام قضایی و با اعلام رضایت عرضه کننده معدوم شد.

وی همچنین در خصوص نظارت کارشناسان این اداره کل بر فرآیند کشتار دام و طیور در استان گفت: با حضور شبانه روزی کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی مازندران در کشتارگاه‌های سراسر استان در این مدت، بر فرآیند کشتار بیش از ۱۱ میلیون ۱۴۰ هزار قطعه مرغ نظارت شد که طی آن بیش از ۱۵۵ هزار کیلوگرم معدوم شد.

آقاپور کاظمی همچنین به نظارت بر کشتار حدود ۳۴ هزار دام در کشتارگاه‌ها اشاره کرد که حاصل آن ۱ میلیون و ۳۱۵ هزار کیلو گرم گوشت استحصال شد که ۳۷۰۰ کیلوگرم گوشت به دلیل نظارت‌های پس از کشتار از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی با تاکید بر ادامه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول سال از هم استانی‌ها و مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • طرح ملی «ناظران افتخاری» در قم اجرا می‌شود
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
  • دفاعیه رونالدو از کُتک کاری در عربستان روی میز دادگاه
  • ۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد