Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@05:22:44 GMT

آتش زدن ۱۰۰ دستگاه خودرو در سوئد +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۳۰۶

آتش زدن ۱۰۰ دستگاه خودرو در سوئد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد این حوادث را «منزجر کننده» خوانده و گفت که رخدادهای اخیر از حیث دقت سازماندهی «تقریبا مشابه یک عملیات نظامی» بوده‌اند.

 

به گفته سخنگوی پلیس حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو طعمه حریق شده‌اند. تاکنون تلفات جانی از این حوادث گزارش نشده است.

 

مشخص نیست چه چیزی عامل ناآرامی‌های دوشنبه شب بوده است، هرچند این رخدادها در محله‌های با نرخ بیکاری بالا و معضلات اجتماعی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهر گوتنبرگ در غرب سوئد واقع شده است و نواحی اطراف آن که منطقه‌ای صنعتی را شامل می‌شوند، شاهد نرخ بیکاری بالا بوده‌اند.

 

فیلم

 

سوئد در سال ۲۰۱۳ نیز شاهد حوادث مشابهی در شهر استکهلم بود. صدها جوان ساکن محله‌های فقیرنشین حاشیه شهر در اعتراض به کشته شدن یک مرد ۶۹ ساله به دست پلیس دست به آتش‌زدن خودروها و تخریب فروشگاه‌ها زدند.

 

نگرانی‌های عمومی درباره گروه‌های تبهکار و گسترش خشونت تبدیل به موضوعی جاری در بحث‌های مرتبط در آستانه روز انتخابات ۹ سپتامبر شده است. برقراری نظم در حالی به یکی از موضوعات اصلی انتخابات بدل شده که سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تیراندازی توسط گروه‌های خلاف‌کار روی داد. بر اثر آن تیراندازی‌ها در مجموع ۴۱ تن کشته و ۱۳۵ تن زخمی شدند.

 

به‌رغم آن‌ که سوئد از نظر رشد اقتصادی در زمره کشورهای پیشتاز اروپا در سال‌های اخیر بوده است، حزب حاکم سوسیال دموکرات خود را برای بدترین نتایج انتخاباتی آماده می‌کند. مطابق نظرسنجی‌ها رای‌دهندگان علاوه بر وضعیت خشونت‌ها، نگران سیستم سلامت عمومی و تاثیر حضور مهاجران در کشور هستند.

 

حزب ضدمهاجر سوئد که پیش‌بینی می‌شود یک‌سوم مجلس را در دست بگیرد، از منتقدان تصمیم دولت سوئد در راه دادن حدود ۱۶۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فیلم جام نیوز سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از تظاهرات در شهر یوتبری سوئد برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی