Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@20:09:47 GMT

ایران دارنده رتبه چهارم تولید انجیر جهان است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۴۳۴

ایران دارنده رتبه چهارم تولید انجیر جهان است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود لطیفیان در گلوگاه افزود: رتبه نخست تولید انجیر جهان با 255 هزار تن متعلق به کشور ترکیه است.او تولید سالانه انجیر جهان را یک میلیون تن اعلام کرد.

این مسوول در وزارت جهاد کشاورزی که به منظور شرکت در آیین آغاز به کار «پنجمین جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران» به مازندران سفر کرده است، همچنین گفت که این استان با داشتن 250 هکتار باغ انجیر، رتبه ششم کشور در تولید این میوه را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جشنواره شامگاه سه شنبه در شهرستان گلوگاه در شرق مازندران آغاز به کار کرد و تا 26 مرداد ادامه دارد.

نخستین نهالستان استاندارد انجیر شمال کشور در مازندران
مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین از نبود نهالستان استاندارد به عنوان یکی از موانع توسعه باغ و اقتصادی کردن تولید انجیر در شمال کشور نام برد و گفت که نخستین نهالستان سالم و استاندارد شمال کشور در گلوگاه احداث می شود.
او، داشتن نهال سالم را مهم ترین دغدغه باغداران و کشاورزان دانست و افزود: اگر نهال به عنوان پایه کشت و تولید به درستی انتخاب نشود، ممکن است باغداران با خسارت فراوانی در آینده رو به رو شود.

لطیفیان، ایجاد یک هزار و 100 هکتار باغ انجیر را از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در طول برنامه ششم اعلام کرد و گفت که 300 هکتار از این گستره در زمین های شیبدار قرار خواهد داشت.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و نیز برنامه ششم توسعه 150 هزار اصله نهال انجیر سالم و گواهی شده برای مازندران نیاز است که با احداث نهالستان استاندارد تولید خواهد شد.

این مسوول در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به همین منظور مجوز توسعه پنج هکتار نهالستان سالم انجیر برای گلوگاه صادر شده و سرمایه گذار اکنون در حال اجرای کارها است.

شهرستان گلوگاه با 105 هکتار باغ انجیر و تولید سالانه 800 تن میوه از ارقام سفید، سبز و سیاه، مقام نخست را در استان مازندران دارد.
انجیر از جمله میوه هایی است که طب سنتی برای آن فواید زیادی بر شمرده که کاهش فشار خون و وزن، جلوگیری از سرطان سینه، بالا بردن تراکم استخوان، برطرف کردن سیاه سرفه و ذات الریه، جلوگیری از سوء هاضمه، کاهش حرارت بدن، افزایش ادرار و رفع یبوست از جمله آنها به شمار می رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

283 / 161 انجیر وزارت جهاد کشاورزی مسعودلطیفیان تولید ملی مجوز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انجیر وزارت جهاد کشاورزی تولید ملی مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است

مجید طائف اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی کشت دیم در استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در استان سال سوم در حال اجراست.

طائف با بیان اینکه سطح برنامه کشوری طرح جهش تولید پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است، سهم استان را ۷ درصد و اضافه کرد: تعهد کشت استان در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به میزان ۸۴ درصد کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: سطح گسترش طرح جهش تولید در ۱۲ شهرستان و ۲۱۷۲ روستای لرستان است.

طائف ادامه داد: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد بوده و همچنین کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴ درصد است.

وی تصریح کرد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی میزان ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات بوده که مرحله اول آن به میزان ۱۳۹ میلیارد ریال تخصیص و ۹۳ دستگاه جذب شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پایان حرفه رکورددار شنای مسافت کوتاه جهان
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است