Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خدمات فنی پتروشیمی پردیس گفت: فاز سوم بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه در شرکت پتروشیمی ‏پردیس، عسلویه به ظرفیت کامل تولید خود براساس برنامه پیش بینی ‏شده دست یافت.‏ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، رضا جعفری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به دستیابی شرکت پتروشیمی پردیس در عسلویه به ظرفیت کامل اظهار داشت: با تلاشهای خستگی ناپذیر و شبانهروزی نیروهای متخصص شرکت پتروشیمی ‏پردیس، فاز سوم بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه به ظرفیت کامل تولید خود براساس برنامه پیش بینی ‏شده دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تولید بیش از 327 هزار تن آمونیاک خبرداد و بیان کرد: واحد آمونیاک فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس از زمان بهره‌برداری در آبان ماه سال گذشته تاکنون موفق به تولید 327 هزار و 402 تن آمونیاک شده که این میزان معادل ‌‏69 درصد برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریورماه امسال است.

رئیس خدمات فنی پتروشیمی پردیس از تحقق برنامه 82 درصدی تولید آمونیاک در این واحد صنعتی خبرداد و تصریح کرد: پیش بینی میشود تا پایان شهریورماه 408 هزار تن ‏آمونیاک معادل 85 درصد برنامه تولید شود.‏

جعفری با بیان اینکه در طی این مدت واحد اوره فاز سوم، 410 هزار و 666 تن اوره تولید کرده است گفت:پیش بینی می‌شود این ‏میزان تا پایان شهریورماه به 522 هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: تا پایان شهریورماه امسالواحد اوره فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس به 70 درصد برنامه پیش بینی شده خود دست می‌یابد.

‏رئیس خدمات فنی پتروشیمی پردیس، این واحد صنعتیرا بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه دانست و خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی پردیشبا تولید سالیانه 2 میلیون و 40 هزار تن ‏آمونیاک و 3 میلیون و 225 هزار تن‎‎اوره، 60 درصد تولید اوره و آمونیاک ایران را در اختیار دارد.

جعفری با بیان اینکه اوره و آمونیاک تولیدی این واحد صنعتی به بیش از 20 ‏کشور جهان صادر می‌شود افزود:احداث فاز سوم این مجتمع در سال 1389 در حالی آغاز شد که محدودیتهای جهانی بسیاری به منظور مختل کردنفعالیت ‏پروژههای نفت، گاز و پتروشیمی کشور در جریان بود.

وی تاکید کرد: بار دیگر با اعتماد به تخصص و اتکا به دانش و مهارت نیروهای ‏توانمند داخلی و با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد و نیز شناسایی راه حلهای میان بر، تاثیر محدودیتها به حداقل ‏رسید و این پروژه در آبان ماه سال 1396 به بهره برداری رسید.‏

رئیس خدمات فنی پتروشیمی پردیسهزینه اجرای فاز سوم شرکت پتروشیمی پردیس را 502 میلیون یورو دانست و تصریح کرد: این سرمایهاز محل درآمد فازهای اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس تأمین شده ‏است.

جعفری بیان کرد: این مرحله از پروژه شامل احداث واحدهای جانبی یوتیلیتی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت 150 تن در ساعت،طرح توسعه ‏آبگیر و احداث واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت 300 مترمکعب در ساعت است.‏

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد