Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:38:05 GMT

سال آبی جاری سخت ترین سال بود/اجرای ۱۱۰ پروژه سدسازی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۵۱۰

سال آبی جاری سخت ترین سال بود/اجرای ۱۱۰ پروژه سدسازی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاج رسولی ها عصر چهارشنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو و بازدید از طرح های آبی و نیروگاهی در مازندران با اشاره به بازدید وزیر نیرو از طرح های آبی و برقی مازندران درباره شرایط آبی کشور اظهار داشت: تاکنون در سال جاری میزان بارندگی در کشور ۱۶۸ میلی متر بوده و این میزان نسبت به متوسط درازمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل سال جاری، پراکنش نامتوازن بارندگی در دوره های مختلف است و علیرغم کاهش ۳۰ درصدی، میزان بارندگی در برخی حوزه ها تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

حاج رسولی ها یادآور شد: شرایط استان ها از نظر بارندگی متفاوت بوده، شرایط پنج استان فوق بحرانی است و پنج استان نیز شرایط بالاتر از نرمال دارند و مازندران نیز جزو استان هایی بوده که میانگین بارندگی آن ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران با بیان اینکه مازندران شرایط مساعدتری را پشت سر گذاشته است افزود: این درحالی که از نظر روان آبهای سطحی شرایط خوبی ندارد و کاهش بیشتری را نسبت به میانگین کشوری دارد.

حاج رسولی ها با عنوان اینکه سال آبی جاری سخت ترین سال آبی در کشور بوده است گفت: ۱۱۰ پروژه سدسازی در کشور داریم و تعدادی از این پروژه ها در استان های شمالی و مازندران در دست ساخت است و سعی شد در برنامه پنجم و ششم سرعت پروژه ها افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران تصریح کرد: در سال جاری به دلیل کاهش منابع اعتباری، پروژه های سدسازی کاهش یافته است و به دلیل نوسانات نرخ بازار، اوراق مشارکت و اسناد خزانه مورد استقبال کمی از سوی پیمانکاران قرار گرفته است.

حاج رسولی ها افزود: در مازندران طی سال گذشته آبگیری سد گلورد انجام شد و امیدواریم بودیم این سد را امسال تکمیل کنیم اما به دلیل وضعیت اعتباری، شرایط خوب پیش نرفت درحالی که سد گلورد می تواند خطرات ناشی از سیلاب را کاهش دهد و تامین آب پایداری را ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران به پروژه سد هراز اشاره و اضافه کرد: در منطقه هراز ۱۰۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد و بخش عمده کشت برنج در این حوزه انجام می شود و این پروژه نیز از نظر نقدینگی با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: پروژه تونل انحرافی آب به سد البرز در جریان سفر افتتاح می شود و ۳۰ تا ۳۵ میلیون مترمکعب آب را به سد البرز منتقل می کند و ظرفیت استحصال این سد را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران، افتتاح و بازدید از چندین پروژه نیروگاهی و آبی را از برنامه های وزیر نیرو به مازندران اعلام کرد و گفت: در استان مازندران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ابلاغ شده پیش بینی شده است.

کد خبر 4375936

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب ایران وزارت نیرو مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان مشهد شیراز احتکار بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏