Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا هادی زبده شیرکوهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: بخشی از ریل خط سراسری راه آهن تهران- مشهد از منطقه 16 می گذرد که عرض محدوده ریل این خط 35 متر است.
وی افزود: این مسیر از هر طرف 30 متر حریم دارد که براساس قانون حفاظت و ایمنی راه ها کسی نمی تواند در محدوده آن حتی یک آجر روی آجر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زبده شیرکوهی اضافه کرد: در دوره گذشته (محمد باقر قالیباف) شهردرای پول به راه آهن پرداخت کرده تا معبری در حریم این محدوده تملک کند و مسیر جدیدی برای تردد به عنوان معبر یا خیابان بسازد.
قالیباف از سال 94 تا 96 شهردار تهران بود.
شهردار منطقه 16 تهران همچنین گفت: براساس قانون امکان هیچگونه تملک یا ساخت و سازی در این محدوده وجود ندارد اما هزینه ای که شهرداری پرداخت کرده هم پس داده نمی شود.
زبده شیرکوهی یادآور شد: در حال حاضر شهرداری اگر بخواهد در مسیری که بخشی از پول تملک آن را پرداخت کرده خیابان ایجاد کند براساس قانون ممنوع و بدین معناست که شهرداری نباید پولی بابت تملک پرداخت می کرده است.
وی اضافه کرد: البته در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد و باید قانون درخصوص آن تعیین تکلیف کند و اگر قرار است این محدوده برای زیرساخت های مربوط به آب و گاز مورد استفاده قرار گیرد نیز پول تملک آن نباید از سوی شهرداری پرداخت شود؛ به همین دلیل این موضوع باید با استفساریه یا پر کردن خلاء قانونی حل شود.
شهردار منطقه 16 تهران خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه در زمان حاضر این محدوده به محلی برای آسیب های اجتماعی تبدیل شده است.
وی به هزینه پرداخت شده به راه آهن اشاره نکرد و در پاسخ به پیگیری های خبرنگار ایرنا گفت که محاسبات درمورد میزان هزینه پرداخت شده انجام گرفته و طی روزهای آینده میزان دقیق آن اعلام می شود.

چندروز پیش نیز شهردار منطقه 12 تهران اعلام کرد: اجرای پروژه پیاده راه 17 شهریور شهر تهران سال 90، 300 میلیارد تومان خرج روی دست شهر گذاشته و اینک باید برای جمع آوری اش به قول مسئولان هزینه اضافی نیز اختصاص داد زیرا ساکنان و شهروندان گلایه مند هستند و اجرای این نوع از طرح اشتباه بوده است.

شهردار منطقه 16 تهران در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه براساس قانون مسئولیت جمع آوری معتادان با شهرداری نیست اظهارداشت: در حال حاضر فضاهای بی دفاع شهری در سطح منطقه وجود دارد که در حال پیگیری و مذاکره با مالکان آنها و ساماندهی این فضاها به منظور جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی هستیم.
وی درباره زمین کارخانه چیت سازی نیز خاطرنشان کرد: مالک قبلی در 750 هزار مترمربع از زمین یک توافق تجاری امضا کرده اما در حال حاضر به دنبال مذاکره با مالک هستیم؛ شهرداری تهران برای سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی آمادگی دارد.

زبده شیرکوهی ادامه از لغو اجرای پروژه پل طبقاتی بعثت خبر داد.
وی همچنین با اشاره به اینکه ساختمان مجاور فرهنگسرای بهمن در دوره گذشته به بانک شهر و از سوی این بانک به بانک آینده واگذار شده گفت: بانک آینده تاکنون به شهرداری مراجعه نکرده و اگر طرح این بانک به صلاح شهر و شهروندان و دارای توجیه اقتصادی باشد حمایت لازم از آن صورت خواهد گرفت اما در صورتی که معضلی برای شهر ایجاد کند با آن موافقت نخواهد شد.
شهردار منطقه 16 تهران درباره انتقال ترمینال جنوب نیز اظهارداشت: انتقال ترمینال به بیرون از شهر در گذشته مدنظر شهرداری تهران بوده اما با توجه به قرار گرفتن ایستگاه مرکزی راه آهن مطالعات مربوط به انتقال ترمینال به فضای باز اطراف میدان راه آهن در حال انجام است.
وی درباره ترافیک میدان بهمن نیز یادآور شد: ساماندهی ترافیکی این میدان در قالب طرح بوستان ولایت دیده شده بود که با لغو آن، طرح ساماندهی میدان بهمن و ایجاد رمپ و لوپ هایی در اطراف آن نیز منتفی شد اما به منظور کاهش ترافیک این میدان یک پل روگذر از جنوب بزرگراه تندگویان به سمت نواب احداث خواهد شد که پیش بینی می شود ترافیک میدان بهمن را تا 30 درصد کاهش دهد.
زبده شیرکوهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امکان استفاده از 40 هکتار فضای سبز و بوستان های سطح منطقه به دلیل وجود کابل های برق فشار قوی وجود ندارد گفت: با پیگیری ها جا به جایی این کابل ها 300 میلیارد تومان هزینه دارد که وزارت نیرو پرداخت آن را قبول نمی کند و شهرداری نیز با وضعیت کنونی امکان پرداخت آن را ندارد.
وی همچنین از آمادگی شهرداری برای در اختیار گذاشتن زمین به منظور ایجاد کلانتری خبر داد و افزود: به محض مراجعه، این زمین در اختیار نیروی انتظامی قرار داده خواهد شد.
شهردار منطقه 16 تهران گفت: موضوع ساماندهی محله هرندی موجب سرریز معتادان متجاهر به بخش های شمالی منطقه 16 شد که این مساله نگرانی ساکنان این محدوده را در پی داشت و باید برای حل آن چاره ای اندیشیده شود.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آسیب های اجتماعی برق شهرداری شهرداری تهران محمد باقر قالیباف رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح زورخانه ده‌ونک امشب علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، زهرا شمس‌احسان و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر ،حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 و حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان و ورزشکاران و اهالی محله ده‌ونک برگزار شد. 

حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده‌ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه‌ها معمولاً مالکیت خصوصی یا دولتی دارند. 

وی تصریح کرد: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفط کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارد و در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه 3 گفت: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم. 

وی درباره سایر پروژه‌های ده‌ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم‌برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد:  کتابخانه ده‌ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود. همچنین سرای محله ده‌ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد