Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@09:34:39 GMT

واحد گازی نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۵۳۲

واحد گازی نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران افتتاح شد

به گزارش ایرنا،‌ وزیر نیرو در آئین بهره برداری از این طرح ها گفت :‌ نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین نوشهر از لحاظ برخورداری از فناوری نوین و سازگاری با محیط زیست جزو منحصر بفردترین نیروگاههای کشور است.
واحد گازی این نیروگاه با قابلیت تولید حدود 310 مگاوات برق وارد مدار شد و واحد بخار ان که توان تولید 150 مگاوات برق را دارد بنا به اظهار نظر سرمایه گذار این طرح ملی، قرار است در سال آینده وارد مدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا اردکانیان افزود: این نیروگاه در محیط بسیار کوچک ساخته شده و بیشتر تجهیزات ساخت آن نیز تولید داخلی است و چنین تحولی نشان از خلاقیت ، توانمندی و همت بالای جوانان کشورمان دارد.
وی با قدردانی از مسئولان دست اندرکار و سرمایه گذار این نیروگاه به 2 نکته بسیار مهم اشاره کرد و ادامه داد: امروز همه مسئولان باید برای ایجاد رقابت سازنده و نقدپذیری به منظور ارائه خدمات مطلوب برای افزایش رضایت مندی مردم تلاش کنند.
وزیر نیرو گفت: اگرچه شاید کارها و پی گیری ها برای ارائه خدمت به مردم خسته کننده باشد اما در این شرائط کنونی حساس نباید به نحوی عمل کرد تا آب در آسیاب دشمن بریزیم چرا که دشمن درصدد است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد.
اردکانیان ، اعتماد مردم را جزو سرمایه های نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: نباید به اعتماد ملی خدشه ای وارد شود و رئیس جمهوری نیز بر این موضوع تاکید و توصیه دارد همه باید سعی کنند تا انسجام ملی ، وحدت و هم افزایی بیشتری میان مسئولان و مردم ایجاد شود.
وزیر نیرو گفت:‌ امروز در عرصه صنعت آب و برق که نقش تعیین کننده ای در تامین امنیت ، آرامش و رفاه مردم دارد خوشبختانه با همکاری مجلس شورای اسلامی ، دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم به طوریکه توانستیم در حوزه خدمات رسانی به مردم به بهترین وجه عمل کنیم.
اردکانیان از همراهی مردم بواسطه شکیبایی آن ها در مصرف بهینه برق قدردانی کرد و از آنان خواست با توجه به همه دشواری های طاقت فرسا در تابستان گرم امسال، این همکاری به یک عادت تبدیل شود تا بتوانند برنامه ریزی های خوبی در بخش تولید و مدیریت مصرف تابستان سال آینده داشته باشند.
عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی نوشهر از تیرماه سال 1395 با پیش بینی اعتباری بالغ بر 280 میلیون یورو از محل مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت کمتر از هشت هکتار در شهرستان نوشهر آغاز شد.
بهره برداری از پست 63/230 کیلوولت و خط انتقال 230 کیلوولت غرب مازندران با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر طرح های برق رسانی بود که در این آئین به بهره برداری رسید.
وزیر نیرو در این سفر علاوه بر بهره برداری از این طرح ها ، قرار است با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کند و نیز نشستی با استاندار ، نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت برق استان داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران پیش از این درگزارشی، بازدید از سدهای هراز، البرز، گلورد و تصفیه خانه فاضلاب آب شرب شهر ساری را از برنامه های سفر وزیر نیرو به این استان اعلام کرد.
شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دست کم 580 هزار مشترک است.
7078 /1602/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت خلاقیت سرمایه گذاران صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی یورو رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی افزود: خبر خوب وزیر نیرو داشتن آب به اندازه کافی در نیروگاه‌های آبی و پیش‌بینی ادامه بارندگی‌ها بود که منجر به تولید برق حداکثری در نیروگاه‌ها و کاهش تنش‌های کمبود برق خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های مدون وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۳ و مدیریت شدت مصرف انرژی از دیگر موارد مورد تاکید نمایندگان بود .

دیگر خبرها

  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی در مازندران
  • افتتاح واحدهای مسکونی دانشگاهیان طی روزهای آینده