Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-05-01@09:29:51 GMT

معروف ترین مکان های گردشگری برای شیفتگان غذا

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۶۵۰

از غذای پدتای تایلندی خیابان خائو سان بانکوک گرفته تا کاری های تند و طعم دار هند، بشقاب گوشت دست پخت بومیان کوهستان های لهستان و ابتکارهای آشپزان ایتالیایی بدون شک این فهرست از بهترین مکان های گردشگری برای شیفتگان غذا حسابی وسوسه می کند و به شما انگیزه برنامه ریزی برای یک سفر را می دهد. پس با مسئولیت خودتان ادامه مطلب معروف ترین مکان های گردشگری برای شیفتگان غذا را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهستان

کشوری که معمولا در برنامه سفرهای جهانگردی شکموها نادیده گرفته می شود، لهستان است جایی که در آن سوسیس های نمک سود شده، سوپ żurek داغ و پودینگ پنیر لذیذ وجود دارد. وقتی در لهستان هستید حتما به جنوب بروید، جایی که پنیر دودی گوسفند در کمرگاه قله های پوشیده از برف کوهستان تاترا کباب می شود.

مراکش

مراکش بهترین مکان در جهان برای لذت بردن از یک دستپخت بربری می باشد. دیگ های تاگینه خوش بو در شهرهای باستانی و تاریخی مدینا پخت می شوند، چای های گیاهی برای انرژی بخشیدن سرو می شوند و با تازه ترین ماهی های شمال آفریقا از گردشگران پذیرایی می شود.

جامائیکا

اگر دوست دارید غذائی که می خورید تازه باشد (صادقانه بگوییم چه کسی دوست ندارد؟) پس جامائیکا وعده های بسیاری برای شما دارد. صبح به نرگیل بروید و از شاخه های درختان آلو بچینید و سپس به یکی از آن کلبه های روستایی به سبک بامبویی جزیره بروید و از بشقاب ماهی نمک سود سرخ شده و آکی به همراه نوشیدنی لذت ببرید.

نیوزیلند

هیچ کجای دنیا بشقاب سرف و ترف (Surf and turf) به خوبی نیوزیلند ندارد جایی که صدف های خوراکی اقیانوس آرام و گوشت بره کوهستانی در رستوران هایش سرو می شوند و سنت پخت و پز مائوری قدیمی نیز همچنان با قدرت پابرجاست و بعد از همه آن ها به نوشیدنی های خوش طعم می رسیم تا به هضم این غذاها کمک کنند، نوشیدنی هایی که از سرداب های Otago در جنوب کشور آمده اند.

هندوستان

از بریانی های گیاهی کرالای جنوبی گرفته تا بشقاب های تالی اوتار پرادش، ماهی های دودی و طعم دار ناگالند، خوراک های هندی بدون شک از متنوع ترین و وسوسه انگیزترین خوراک های دنیا هستند. فقط مراقب عواقب بعدی صرف این خوراک ها باشید!

تایلند

هیچ فرد عاشق غذائی از بانکوک و خیابان های پر از اغذیه فروشی و بازار مواد غذایی غافل نمی شود. در این اغذیه فروشی ها از ماسامان نارگیل گرفته تا نودل پدتای معروف و گوشت موجودات کوچک کباب شده روی چاپستیک به فروش می رسد. بسیار خب شاید آخری خیلی هم باب میل نباشد اما هیچکس نمی تواند ماجراجویانه بودن امتحان کردن آن را انکار کند.

ایتالیا

بله ایتالیا به ما پاستا و پیتزا داده و هیچ شکی در آن نیست که این غذاهای ترد وقتی مستقیم از اجاق های ناپولی بیرون آمده باشند در خوش طعم ترین حالت خود هستند. اما رومانی ها دارای آشپزخانه های روستایی برای ریزوتوهای زعفرانی، ماهی های تازه دریای مدیترانه، قهوه آروما و پستو لیگویرین است که بدون شک این کشور را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری وابسته به غذا در جهان تبدیل کرده است.

مکزیک

همه شب های مکزیک را دوست دارند اما جالب تر از آن چه هست؟ ما از مقدار فراوانی گواکامولی تازه به همراه سس سالسای تند که در نان انچیلادای ذرت پیچیده شده صحبت می کنیم و تاکوهای ترد که همراه با کوکتل های گوارا سرو می شوند!

فرانسه

فرانسه که به عنوان پایتخت غذایی جهان شناخته شده، مرکزی برای پنیرهای آبی، سوپ پیاز تند، باگت های سفت، اسکارگوت های عجیب، پای قورباغه ترد و سوخاری، تروفل پریگورد و البته سیب زمینی سرخ شده های معروف می باشد. سپس نوبت به نوشیدنی آن می رسد که بسیار جذاب و عالی می باشد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: سبک زندگی غذا فرهنگ ملل جهان گردی جهانگردی ترین ها تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

 

بسمه تعالی
«ای اهل ایمان همواره در همه امور قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک‌تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.» سوره مبارکه مائده _ آیه ۸

جناب حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام و خاندان پاک و مطهر ایشان؛ اکنون که این مرقومه نگاشته می‌شود چند روز از انتشار خبر محکومیت حجت الاسلام ‎محسن ریسمان‌سنج معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان به شش ماه حبس، به اتهام نشر اکاذیب می گذرد.

بنا بر پیگیری ها و بررسی های انجام شده در بحبوحه ماجرای میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز، یک صفحه در شبکه مجازی اظهارات و ادعاهایی را علیه چندین نفر مرتبط با این پرونده مطرح می کند که منجر به شکایت افراد مذکور می شود در ادامه فردی مسئولیت انتشار این اخبار و ادعاها را برعهده می گیرد اما دستگاه قضایی به استناد استعلام گرفته شده از پلیس فتا، ایشان را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس محکوم می کند...
اما بعد..

جناب آقای اژه‌ای 
با توجه به جایگاه حقوقی جناب آقای ریسمان سنج در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری های موثر ایشان در موضوعات گوناگون مانند: اعتراضات کارگری هفت تپه و چندین پرونده مطالبه گری دیگر، در غیاب رسانه های رسمی دستگاه قضای خوزستان جهت تنویر افکار عمومی و تاریک بودن ابعاد پرونده، حاشیه های ایجاد شده اذهان عمومی را مشوش کرده، روح مطالبه گران دلسوز انقلاب را آزرده، فلذا دانشجویان بسیجی استان خوزستان به جهت شفاف شدن موضوع و در راستای جهاد تبیین که در اندیشه مقام معظم رهبری یک واجب قطعی و فوری است، جهت رفع هرگونه نگرانی در ارتباط با تضییع حق ایشان، بررسی مجدد پرونده و دستور عاجل جهت پیگیری موارد ذیل را خواستارند:

۱) اطمینان و رفع شک و شبهه در ارتباط با تسویه حساب و تضعیف جریان مطالبه گر دلسوز انقلاب  

۲) شفاف سازی پرونده و تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌های ذی صلاح دستگاه قوه قضاییه، جهت جلوگیری از سوء برداشت‌ها

۳) در صورت امکان بررسی مجدد پرونده توسط شعب دیگر دادگاه ویژه روحانیت و اجازه درخواست اعاده دادرسی به ایشان

والسلام علی من اتبع الهدی

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • حمله به بازیگران زن معروف در تجمع امـروز دانشجویـان تهرانی | تصویر