Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن روحانی در این دیدار فداکاری و ایثار شهدا، جانبازان، ایثارگران و به ویژه خلبانان و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ایام دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اقدام نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ با پرواز ۱۴۰ فروندی، کاری بزرگ و روحیه‌ساز برای کشور و رزمندگان بود و باعث تعجب جهان شد؛ چرا که آنها تصور می‌کردند نیروی هوایی ما به واسطه تحریم قدرت این عملیات را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی صبر و ایثار آزادگان و تحمل دوران اسارت را کاری بزرگ و دارای پاداشی عظیم نزد پروردگار عنوان کرد.

سرلشگر خلبان غلامرضا یزد، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس نیز در این‌ دیدار به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ایام اسارت خود پرداخت.

در این دیدار که شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور با تقدیم لوحی از این آزاده و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

غلامرضا یزد از خلبانان دلاور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در چندین عملیات علیه دشمن متجاوز شرکت داشت، پس از آن که جنگنده‌اش در یکی از عملیات‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در خاک عراق سقوط می‌کند، به اسارت دشمن درآمده و مدت ۱۰ سال در زندان‌های رژیم بعث مورد شکنجه و آزار قرار گرفته و به فیض جانبازی نائل آمده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ خاک دوران دفاع مقدس رییس جمهور یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا ظهر چهارشنبه در نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: شهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی بیان داشت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می‌توانیم آنها را مرور کنیم.

امیر نیا تصریح کرد: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس مؤثر کاملاً مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی نیز ایفا کردند.

وی افزود: عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی ایثارگری جوانان و مدیون خون شهدا بوده و شهدای رسانه، این ایثار و از خود گذشتگی‌ها را ثبت کردند و خود نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 6081090

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر جانباز هشت سال دفاع مقدس
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • عروج جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد(جمعلی) کیانی
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • دیدار مقامات قضائی استان با خانواده شهدا
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری