Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:26:57 GMT

تجهیزات پزشکی ضروری با ارز دولتی تامین می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۲۲۱

تجهیزات پزشکی ضروری با ارز دولتی تامین می شود

شیراز-ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری و تعدادی از کیت های تشخیصی مورد نیاز آزمایشگاه ها با ارز رسمی 4200 تومانی تامین می‌شود.

رضا مسائلی چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پزشکی در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین تجهیزات پزشکی توسط بخش خصوصی هم انجام می‌شود و این بخش برای فروش بیشتر تمایل به تامین این تجهیزات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تحریم دارو و ملزومات پزشکی، بیان داشت: ظرف 10سال گذشته با تحریم‌های سخت‌تری مواجه بودیم اما این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فرآیند تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، با اختلال مواجه نشود.
مسائلی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام و محصولات سلامت محور، با توجه به فضای جدیدی که در کشور به لحاظ تحریم های ظالمانه ایجاد شده است، از ابتدای سال 97 موضوع را به صورت ویژه مورد رسیدگی و برنامه ریزی قرار داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشور با مشارکت شرکت های داخلی و در یک فضای رقابتی تامین می‌شود گفت: قسمت عمده ای از این تجهیزات توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی و بخش دیگر آن از طریق کشورهای توسعه‌ یافته اروپایی تامین می‌شود.
وی ادامه داد هم اینک در کشور حدود 2 هزار و 200 شرکت تامین ‌کننده تجهیزات پزشکی وجود دارد که از پنج هزار و 500 شرکت بین‌المللی اروپایی و شرق آسیا، تجهیزات مورد نیاز کشورمان را تامین می‌کنند و این فضای رقابتی باعث می‌شود تامین تجهیزات پزشکی‌ با مشکل مواجه نشود.
در نمایشگاه دستاوردهای پزشکی شیراز که به مدت 2 روز برپا بود، 50 محصول و ملزومات پزشکی دانش بنیان برای نخستین بار رونمایی شد. همچنین 36 محصول دیگر که متعلق به مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است و بتازگی به مرحله تولید رسیده، عرضه شد.
این نمایشگاه که بیست و سوم دی ماه جاری در فضای باز دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان داد.
6113 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت تجهيزات پزشكي ارز دولتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: تامین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حسین درخشان، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست معاونان و جمعی از امدادگران جمعیت هلال احمر استان با استاندار سمنان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین اعتیاد، دوره‌های آموزشی برای بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران از سراسر کشور در ابتدای سال‌جاری برگزار شد.

وی افزود: تأمین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری تاکنون تمام شعب هلال احمر شهرستان‌ها بالغ بر دو بار بازدید و طی نشست با فرمانداران مسائل و مشکلات احصا شده است.

درخشان تصریح کرد: در طی ایام تعطیلات نوروزی سال‌جاری در راستای خدمت رسانی به مسافران و زائران و همچنین مردم استان سمنان، تمام امکانات این مجموعه بسیج شد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، نهادینه‌سازی فرهنگ خود امدادی، برگزاری کنگره شهدای امدادگر، نشست و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی، دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح از جمله اقدامات پیش روی این مجموعه در سال‌جاری است.

درخشان اظهار کرد: تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این مجموعه، هزینه کرد مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های تولیدی در استان و به ویژه هلال احمر و مباحث مرتبط با مولدسازی دارایی‌ها از جمله درخواست‌های ما در مجموعه هلال احمر است.

کد خبر 747867

دیگر خبرها

  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱