Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به برخی گلایه‌ها که در پی ابهام در بند پنج مصوبه ارزی دولت ابراز شد، به صنایع اطمینان داد گمرک های سراسر کشور به ترخیص درصدی از کالاهای مورد نیاز خطوط تولید مکلف شده اند.

به گزارش ایرنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیست و سوم مردادماه در نامه‌های جداگانه، از معاون اول و معاون اقتصادی رییس‌جمهوری درخواست کرد مواد اولیه تولیدی و واحدهای تجاری دارای قرارداد معتبر با واحدهای تولیدی از مصوبه پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و قیمت بازار مستثنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی بازار ارز و مسائل مربوط به آن، پیشنهادهایی را به هیات ‌وزیران ارائه کرد که چهاردهم مردادماه تصویب شد.
براساس بند 5 این مصوبه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است برای همه کالاهایی که تا زمان ابلاغ این تصویب‌نامه، ارز آنها به‌صورت بانکی یا در سامانه نیما (گروه‌های کالایی اول و دوم) تامین شده و ترخیص آنها صورت نپذیرفته است، ضمن اخذ مابه‌التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» و با رعایت سایر ضوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص اقدام کند.
در واکنش به تقاضاها درباره این بند، وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد «در چند روز گذشته جلسه ها، تماس‌ها و گفت ‌وگوهای بسیاری با فعالان بخش‌خصوصی داشتم؛ صاحبان صنایع که بخش مهمی از واردات آنها مربوط به مواد اولیه برای خطوط تولید و حتی ماشین‌آلات است، با مشکلات ارزی مواجه شده‌اند که در نهایت مانع از انتقال کالاهایشان به کارخانه‌ها می‌شود».
به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» تصریح کرد: با توجه به برخی مشکلات پیش آمده، از گمرک خواستم برای جلوگیری از انباشت کالاهای مربوط به خط تولید صنایع و واحدهای تولیدی، حداکثر همکاری را با آنان به عمل آورند تا فعالان اقتصادی نسبت به ترخیص درصدی از کالای مورد نیازشان اقدام کنند.
کرباسیان ادامه داد: به این ترتیب با ارائه درخواست از طرف صاحب کالا، امکان ترخیص به صورت نسیه و با اخذ ضمانتنامه بانکی در گمرکات سراسر کشور فراهم آمده ‌است.
به گفته وی، برای تسهیل در فرآیندهای اجرایی نیز اختیارات لازم برای گمرک های سراسر کشور فراهم شده است و رییس گمرک نیز به دقت این موضوع را پیگیری می‌کند.
کرباسیان افزود: صدای بخش‌خصوصی به ما می‌رسد، دولت همراه کارآفرینان است و این رسالت را فراموش نمی‌کند.
«اقتصاد ایران وامدار حضور کارآفرینان سالم و خدمتگذار به اقتصاد ملی است که با سختکوشی به راهشان ادامه می‌دهند».
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ظهر چهارشنبه اعلام کرد امروز پیشنهادی به هیات وزیران تقدیم شد تا بر اساس آن همه کسانی که تجهیزات و ماشین آلات تولیدشان به گمرک رسیده است، با اخذ گواهی از وزارتخانه ذیربط به گمرک مراجعه و نسبت به ترخیص کالا اقدام کنند.
«محمد شریعتمداری» ادامه داد: همه مواد اولیه و ملزومات خط تولید، همچنین کالاهایی که محصول نهایی آنها با ارز 4200 تومانی وارد بازار می شود مجازند با دریافت گواهی از وزارتخانه مربوطه به گمرک مراجعه و بدون پرداخت مابه التفاوت ارزی نسبت به ترخیص کالاهایشان اقدام کنند.

اقتصام*3065*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك كالاهاي صنعتي ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم