Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@23:48:06 GMT

دیدار صمیمی رئیس‌جمهور با آزاده و جانباز دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۴۹۰

دیدار صمیمی رئیس‌جمهور با آزاده و جانباز دفاع مقدس

رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه با حضور در منزل سرلشگر خلبان غلامرضا یزد، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، در فضایی صمیمی با او دیدار و از رشادت‌ها و ایثار وی تجلیل کرد.

خبرگزاری ایسنا: حسن روحانی در این دیدار فداکاری و ایثار شهدا، جانبازان، ایثارگران و به ویژه خلبانان و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ایام دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اقدام نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ با پرواز ۱۴۰ فروندی، کاری بزرگ و روحیه‌ساز برای کشور و رزمندگان بود و باعث تعجب جهان شد؛ چرا که آن‌ها تصور می‌کردند نیروی هوایی ما به واسطه تحریم قدرت این عملیات را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی صبر و ایثار آزادگان و تحمل دوران اسارت را کاری بزرگ و دارای پاداشی عظیم نزد پروردگار عنوان کرد.

سرلشگر خلبان غلامرضا یزد، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ایام اسارت خود پرداخت.

در این دیدار که شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور با تقدیم لوحی از این آزاده و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

غلامرضا یزد از خلبانان دلاور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در چندین عملیات علیه دشمن متجاوز شرکت داشت، پس از آن که جنگنده‌اش در یکی از عملیات‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در خاک عراق سقوط می‌کند، به اسارت دشمن درآمده و مدت ۱۰ سال در زندان‌های رژیم بعث مورد شکنجه و آزار قرار گرفته و به فیض جانبازی نائل آمده است.

رئیس‌جمهور در فضایی صمیمی و محبت‌آمیز با مادر و اعضای خانواده شهیدان محمود، احمد و علیرضا گرگ‌پور نیز دیدار و از صبر و شکیبایی آنان تجلیل کرد. روحانی شامگاه چهارشنبه و در این دیدار سر زده با اشاره به این که والدین شهدا همه زندگی خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کرده‌اند، اظهار داشت: بی‌تردید ملت ایران این ایثار بزرگ شهدا و خانواده آنان را ستودنی دانسته و به آن افتخار می‌کند. ایثارگران و خانواده بزرگ آنان کار بسیار بزرگی در راه شرف، انقلاب و اسلام انجام دادند و اگر فداکاری آنان نبود، دشمنان کشورمان را نابود می‌کردند و همین وضعیتی که در کشور‌هایی مانند سوریه و عراق داریم را بر سر کشور ما نیز می‌آوردند.

روحانی افزود: صدامیان همچنان که خرمشهر را ویران کردند، اگر مهلت پیدا می‌کردند و چنان که جانفشانی‌ها و ایثارگری رزمندگان اسلام و فرزندان این سرزمین نبود، همه ایران را نابود می‌کردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به چگونگی شهادت محمود و احمد گرگ‌پور در مسیر ایستادگی و مقاومت در مقابل حمله عراق به خرمشهر گفت: عراق همه توان و امکانات خود را برای حمله به خرمشهر بسیج کرده بود، اما نتوانست بلافاصله به آنجا وارد شود؛ چرا که جوانان و فرزندان این منطقه با دلاوری در مقابل آنان ایستادگی کردند. در این پیکار بار سنگینی بر دوش مردم مناطق مرزی وجود داشت که به خوبی در مسیر مقاومت و ایستادگی گام برداشتند و افتخاری بزرگ برای ملت ایران خلق کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: زمانی نگذشت که رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری خرمشهر را آزاد کردند و تعداد زیادی از دشمنان با حالت ذلت‌آمیز به اسارت جوانان این سرزمین درآمدند و در فتح خرمشهر قدرت و نصرت الهی نمایان است.

شهید محمود و احمد گرگ‌پور سال ۱۳۵۹ در خرمشهر و علیرضا گرگ‌پور نیز سال ۱۳۶۶ در جزیره مجنون به درجه شهادت نایل آمدند.

در این دیدار مادر و اعضای خانواده شهیدان ضمن قدردانی از حضور روحانی خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.

در این مراسم رئیس‌جمهور با تقدیم لوحی از مادر شهیدان گرگ‌پور که هر سه فرزند پسر خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، تقدیر کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور دیدار با جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • عکس/ دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایالت پنجاب
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان