Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@11:21:19 GMT

برپایی محافل قرآنی در مسجدالحرام

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۴۹۸

برپایی محافل قرآنی در مسجدالحرام

 به گزارش ایکنا، به رسم سال‌های گذشته، امسال نیز محفل قرآنی با حضور ۱۹ نفر از نخبگان قرائت و حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی به همراه گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی میعاد قم در قالب کاروان نور، در مسجد الحرام و در جوار خانه کعبه تشکیل شد. این محفل نورانی از چهارشنبه ۱۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۶مرداد مطابق با پنجم ذی‌الحجه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محفل از ساعت 23 تا 24 در طبقه دوم مسجدالحرام و درمقابل ناودان مطلای کعبه برگزار می‌شود که عمده برنامه‌های‌ آن، جمع‌خوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و قرائت دسته جمعی اسماء‌الحسنی است.

در این برنامه، جمع کثیری از زائران بیت‌الله‌الحرام، گرد این محفل آمده و قرآن کریم را محور وحدت و الفت قرار می‌دهند و از برنامه‌های معنوی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی حج ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.


پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های انجام شده، ۲۰ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و برنامه‌های قرآنی را در جمع حجاج ایرانی و حاجیان دیگر کشور‌ها اجرا خواهند کرد.


سیدپارسا انگشتان قاری مازندرانی هم به همراه اعضای کاروان قرآنی به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهد شد.


در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید، خلیل سعیدی و محمدامین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز به عهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران است.

از چند دهه گذشته، در همکاری مشترک میان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر