Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@06:14:37 GMT

فرمول حسین مرعشی برای روحانی در روز سوال

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۵۴۰

فرمول حسین مرعشی برای روحانی در روز سوال

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در نکوهش این اتفاق گفت: چرا باید در شرایطی که مردم تحت‌تاثیر فتنه بین‌المللی ترامپ، بن‌سلمان و نتانیاهو گرفتار مشکلات حاد زندگی هستند و اقتصاد ایران تحت‌تاثیر این فتنه‌ها قرار گرفته است، تعامل کافی بین آقای رییس‌جمهور و مجلس برقرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژ

مرعشی با تاکید بر این موضوع که این مشکلات و مسائل در کشور باید به صورت غیررسمی حل شود، ادامه داد: به هر حال اینگونه سوال‌ها درد مشترک دولت و مردم، همه نهادهای نظام و رییس‌جمهور است و بهتر است که در یک فضای دوستانه و غیررسمی حل و فصل شود.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر لزوم هماهنگی بین دولت و مجلس، گفت: این گلایه‌ای است که باید هم از منتخبان خود در مجلس و هم از رییس‌جمهور منتخب داشته باشیم که در چنین شرایط سیاسی پیچیده‌ای که کشور دارد و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند حداقل تعامل و هماهنگی بین دوستان نبوده و منجر به سوال رسمی از رییس‌جمهور شده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اعلام وصول سوال از رییس‌جمهوری در مجلس گفت: برخلاف جو غالبی که در میان نزدیکان رییس‌جمهور حاکم است که فکر می‌کنند این فرصتی است تا رییس‌جمهور از آن استفاده کند و برای دفاع از دولت حرف‌هایی را بزند،‌اینگونه حرف زدن‌ها منجر به پیچیده‌تر شدن موضوع ‌می‌شود؛ به نظر من این زمانی است که آقای رییس‌جمهور باید از آن برای رفع تنش‌های داخلی و حرکت به سمت هماهنگی بیشتر قوا استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم وحدت در کشور با توجه به شرایط کنونی گفت: الان کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی برای عبور از مشکلات پیش‌رو نیازمند وحدت بین ملت و دولت، ملت و نظام و بین قوای سه‌گانه است.

مرعشی در ادامه افزود: من برخلاف توصیه‌های دوستان آقای رییس‌جمهور که فکر می‌کنند رییس‌جمهور باید از فرصت سوال برای بازکردن ریشه بسیاری از مشکلات کشور استفاده کند، فکر می‌کنم که کشمکش، بگومگو و اختلاف ممکن است که طرفداران این یا آن را راضی کند اما هیچ مسئله‌ای از مسائل کشور و مردم را حل نمی‌کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره روشی که از نظر او رییس‌جمهوری باید در جلسه طرح سوال خود رفتار کند، توضیح داد: آقای رییس‌جمهور باید کاملا مسئولانه به عنوان رییس‌جمهور و منتخب ملت ایران از این فرصت فقط برای هم‌افزایی قوا، همدلی و همراهی و پیدا کردن راهکارهایی که مشکلات مشترکی از همه مردم رفع کند استفاده کند و لاغیر.

این نماینده ادوار مجلس در ادامه تاکید کرد: هر گذشت و فداکاری آقای رییس‌جمهور و فراموش کردن منافع فردی، جناحی و دولت و پرداختن به مسائل اصلی مملکت از زاویه حل این مسائل حتما ایشان را که بزرگ کشور هستند، ان‌شاالله بزرگتر خواهد کرد.

مرعشی گفت: پشت‌پرده مسائل مملکت را هم نمایندگان و هم آقای رییس‌جمهور می‌دانند. می‌شود به مسائل پشت‌پرده هم پرداخت اما هدف از طرح سوال باید حل مسائل باشد نه ادامه کشمکش‌ها.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین درباره موضوعاتی که طرح آنها ممکن است که در این جلسه ایجاد تنش کند و اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند، عنوان کرد: به هر حال باید در نظر داشت که هر تنشی در این جلسه اتفاق بیفتد هیچ‌کسی از آن سود نخواهد برد، نه دولت، نه ملت و نه رییس‌جمهور و نه حتی آنهایی که تمایل به ایجاد تنش در کشور دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسین مرعشی حسن روحانی سوال از رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی معروف حوزه علمیه: با مالیات، قطره‌ای نفت را خام فروشی نکنید

حسینی بوشهری نفت را ثروتی خدا دادی توصیف کرد و گفت: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به همراه جمعی از مدیران این سازمان با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت گو کردند.

رئیس جامعه مدرسین در ابتدای سخنان خود، با اشاره به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران بر علیه رژیم صهیونیستی ابراز داشت: پیروزی افتخار آفرین نیروهای مسلح در مقابل جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سالی سر شار از عافیت، سلامتی، اقتدار و موفقیت در عرصه‌های مختلف را در پیش داشته باشیم.

نباید حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی شود

وی نفت را ثروتی خدا دادی توصیف کرد و اظهار داشت: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت استفاده از مالیات به عنوان یک منبع درآمدی خاطر نشان کرد: دولت ناگزیر است بخشی از هزینه‌ها را از طریق مالیات تأمین کند؛ اما آنچه که در این میان اهمیت دارد، پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای و عمل بر اساس یک شاخص واحد است.

با فرهنگ سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود؛ چرا که نظام ما بر خلاف دیگر کشورها در صدد تعامل واقعی با مردم است و لذاست که نوع کار ما نیز با دیگر کشورها متفاوت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات در شهرهای مختلف نیز برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی با تقدیر از برقراری میزهای خدمت در مصلی‌های نماز جمعه گفت: میزخدمت در مصلی‌ها کار بسیار خوبی است؛ چرا که مسئولین در یک فضای خوبی با مردم تعامل می‌کنند و از این طریق بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مشارکت مردم می‌تواند در همه عرصه‌ها راهگشا باشد

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری شعار سال افزود: اگر در جامعه میان مسئولین و مردم همدلی وجود داشته باشد، علی رغم همه عناد و دشمنی دشمنان، مشکلات حل خواهد شد؛ چرا که مشارکت مردم می‌تواند در همه عرصه‌ها راهگشا باشد.

وی خطاب به مسئولین ادامه داد: تمام تلاش دشمن فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است. بنابراین هر چه با عملکرد خود این فاصله را کم کنید، توسعه، عمران و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور، گزارش مختصری از عملکرد این سازمان ارائه کرد.

وی با اشاره به افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تا حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های کشور ابراز داشت: تمرکز ما بر مؤدیان بزرگ مالیاتی است و به سرعت به سمت هوشمند سازی، و سیستمی کردن نظام مالیاتی می‌رویم.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر لزوم تبیین مصارف مالیات برای مردم افزود: مالیات بیش از ۵۰ درصد مؤدیان خُرد صفر بوده است و ۴۰ درصد نیز زیر ۲۰ میلیون تومان در سال.

وی ابراز داشت: مردم باید از پرداخت مالیات رضایت خاطر داشته باشند؛ لذا باید رسانه‌ها کمک کنند تا گزارش اموری که مالیات‌ها صرف آن شده‌اند به گوش مردم برسد.

دیگر خبرها

  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است
  • روحانی معروف حوزه علمیه: با مالیات، قطره‌ای نفت را خام فروشی نکنید