Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@21:53:31 GMT

52 حزب سياسي در استان خراسان رضوي فعاليت دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۵۴۲

52 حزب سياسي در استان خراسان رضوي فعاليت دارد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير کل سياسي، انتخابات استانداري خراسان رضوي گفت: 52 حزب سياسي در اين استان فعاليت دارند که از اين نظر جزو استانهاي برتر هستيم.

احمد قرباني روز چهارشنبه در مراسم معرفي سرپرست فرمانداري شهرستان فيروزه افزود: از اين تعداد 14 حزب منشاء استاني دارند و 38 حزب شعبه و شاخه اي از احزاب ملي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: دبيري تعدادي از اين احزاب را بانوان برعهده دارند که به نسبت عرصه هاي مديريتي حضور بانوان در ارکان موثر احزاب بيشتر است.
وي با بيان اينکه هنوز آمار دقيق از تعداد اعضاي احزاب فعال در اين استان وجود ندارد گفت: با اجراي قانون جديد احزاب اين مشکل رفع خواهد شد.
قرباني افزود: طي چند ماه گذشته شعبه هايي از احزاب در برخي شهرستان هاي اين استان تشکيل شده که بارقه اي از نشاط سياسي در استان است.
وي اظهار داشت: خانه احزاب استاني نيز متشکل از طيف هاي مختلف اصلاح طلبان، اصولگرايان و احزاب مستقل از 2سال گذشته در خراسان رضوي تشکيل شده و تعامل و گفت و گو بين اين گروهها به نحو محسوس بهبود يافته و نشست هايي نيز با حمايت استانداري در اين خانه برگزار شده است.
وي گفت: احزاب به دليل اينکه از حمايت هاي لازم حقوقي و قانوني برخوردار نشده اند، قوي و توانمند نيستند و به همين سبب شاهد فعاليتهاي مستمر در اين زمينه نيستيم و اغلب فعاليتهاي حزبي محدود به دوران انتخابات شده است.
قرباني با بيان اينکه احزاب نيازمند سازماندهي، آموزش و تبليغات هستند افزود: با اصلاحات اخير قانون احزاب در زمينه تعداد اعضا، تعداد برگزاري کنگره ها و اساسنامه احزاب، بستر مناسب براي شکل گيري احزاب موثر و توانمند فراهم شده و حمايتهاي لازم براي انطباق احزاب با قانون جديد نيز انجام مي شود.
وي اظهار داشت: فراهم نمودن بستر رقابتي از طريق تقويت بخش خصوصي زمينه را براي تقويت مشارکت مردم در عرصه اقتصادي فراهم مي سازد و در حوزه سياسي نيز بايد زمينه براي رقابت احزاب سياسي فراهم شود و در حوزه اجتماعي هم فعاليت سازمان هاي مردم نهاد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
در اين مراسم از حسين صالحي فرماندار سابق فيروزه قدرداني و ابوالفضل حکيم پور به عنوان سرپرست فرمانداري اين شهرستان معرفي شد.
حکيم پور پيش از اين معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري فيروزه بود و صالحي نيز به عنوان مدير کل امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي منصوب شده است.
شهرستان 42 هزار نفري فيروزه در 152 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود