Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@04:55:25 GMT

راهکارهای ترکیه برای افزایش ارزش پول ملی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۶۷۳

راهکارهای ترکیه برای افزایش ارزش پول ملی

وزیر دارایی ترکیه بار دیگر وعده داد ارزش لیر تقویت شود و دلار را به دلیل استفاده ابزاری از آن توسط آمریکا، بی اعتبار خواند.

به گزارش صدای ایران از رویترز، برات آلبریاک گفت انتظار دارد لیر تقویت شود و این کشور به اقدامات خود در چارچوب عملیات بازار آزاد و کاهش ریسک ارزی برای شرکت‌های ترک ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در جمع اعضای حزب حاکم سخن می‌گفت افزود لیر در روزهای پیش رو تقویت خواهد شد.
به نقل از ایسنا، آلبریاک که داماد اردوغان است ماه گذشته به این سمت منصوب شد. از زمان پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ارزش لیر کاهش زیادی داشته است چرا که سرمایه گذاران از تلاش دولت برای کنترل بر اقتصاد، تورم دورقمی و افزایش تنش‌های با آمریکا نگرانند. واشنگتن به بهانه بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه، دو وزیر ترک را تحریم کرده است و تعرفه بر واردات فولاد ترکیه را دو برابر کرده است. آلبریاک گفته بازیگران بزرگ سیستم مالی جهانی مستقیما ترکیه را هدف گرفته‌اند و هشدار داد که این کشورها بهای این کار را خواهند پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از آمریکا برای استفاده ابزاری از دلار گفت دلار اعتبار خود را از دست داده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترکیه دلار لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی