Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار داده اند استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و تنها صرف ۳۰ دقیقه وقت درطول شبانه روز برای این شبکه اجتماعی اثر‌های منفی بسیار جدی بر سلامت جسم و روح افراد می‌گذارد.


پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند افراد پس از صرف وقت و جستجو  در این شبکه اجتماعی دچار افت اعتماد به نفس و احساس منفی به فیزیک بدنی و چهره خود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان اثر‌های منفی صرف وقت ومشاهده پست‌ها در اینستاگرام را به ویژه بر زنان بسیار اثرگذار می‌دانند؛ محققان دانشگاه گریفیث (Griffith University) این نتیجه‌ها را با بررسی روی ۳۵۶ زن در رده سنی ۱۷ الی ۳۰ سال درکشور‌های استرالیا و آمریکا به دست آورده اند.

بسیاری از بانوان با نگاه کردن به تصاویر ارسالی سلبریتی‌ها احساس می‌کنند زیبا نیستند یا دچار اضافه وزن و چاقی شده اند و به این دلیل مورد پذیرش دوستان و اطرافیان خود قرار نمی‌گیرند.


این مسئله به ویژه درباره بانوان مجرد بیشتر اثرگذاراست و سبب می‌شود آن‌ها به انواع روش‌های غیراستاندارد ازجمله رژیم‌های غذایی فوق العاده سخت، قرص‌های چربی سوز یا انواع جراحی‌های زیبایی روی بیاورند تا ظاهری شبیه به افراد مشهور پیدا کنند.


بسیاری از داوطلبان این پژوهش که در رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال قرارداشتند پس از دیدن هر روزتصاویر افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده اند از فیزیک بدنی خود رضایت کافی ندارند و احساس می‌کنند چاق هستند.


کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ تناسب اندام رژیم غذایی سالم متناسب با قد و وضعیت سلامت خود داشته باشند و از پرخوری، مصرف تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای وفست فود‌ها اجتناب کنند.

بسیاری از افراد بر اثرمصرف دارو‌های چربی سوز یا رژیم‌های غذایی فوق العاده سنگین دچارمشکل‌های سلامت شده و دربرخی موارد جان خود را از دست داده اند.


افراد مشهور و سلبریتی‌ها زیر نظر متخصصان از انواع روش‌ها برای زیبایی و کاهش وزن خود استفاده می‌کنند  و اقدام‌های پزشکی و درمانی که انجام می‌دهند درشبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کنند به همین دلیل افراد گمان می‌کنند آن‌ها با نخوردن خوراکی یا برخی روش‌های درمانی تهاجمی به فیزیک بدنی یا چهره‌ای زیبا دست یافته اند.


افزون بر بدبینی نسبت به چهره و ظاهر فیزیکی، صرف وقت بیش از اندازه درصفحه‌های شبکه‌های مجازی سبب افسردگی در افراد می‌شود که امکان دارد این افسردگی حالت مزمن به خود گیرد، همچنین برخی دیگر از افراد هم تحت تاثیر مُد و ظاهر افراد مشهور اقدام به خرید وسایل غیرضروری کنند و سرمایه زندگی خود را از دست بدهند.


محققان کاهش زمان مرور صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و درعوض جایگزین کردن این زمان با مطالعه، انجام ورزش، تهیه خوراک سالم، بودن با اعضای خانواده و یادگیری مهارت‌های جدید را برای حفظ سلامت جسم و روح به افراد توصیه می‌کنند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

سرگرم شدن در این شبکه اجتماعی، افراد را از خود بیزار می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور مسئولان کشوری و استانی در کنار مردم درگیر سیلاب نشان از همدلی و همگرایی ملی دارد اما دشمن این همدلی را روایت نمی‌کند بلکه به دنبال سیاه نمایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی عصر امروز در نشست با فعالان رسانه و فضایی مجازی استان اظهار کرد: در سال گذشته انسجام اجتماعی با مشارکت ریش‌سفیدان و سران طوایف، رشد خوبی در استان داشت که ماحصل این همدلی جذب بالای اعتبارات پروژه‌های مختلف همچون راه‌ها، مسکن، اقتصادی و معیشتی و ... شد.

 وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت این را دارد تا تبدیل به پدیده گردشگری کشور شود و در عید امسال به عینه این موضوع مشاهده شد.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی نقش ویژه‌ای در معرفی ظرفیت‌های استان دارند، تصریح کرد: دشمن با هدایت سرویس‌های جاسوسی، دست به تحریک مسائل قومی و مذهبی می‌زند تا استان از حالت انسجام خارج شود.

وی ادامه داد: کمک اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و نقاط آسیب، فرصت‌ها و تهدیدهای استان می‌تواند در رشد و توسعه استان کمک کند. 

شریفی خاطرنشان کرد: اگر نقدی هم انجام می‌شود، باید برآیند آن به رشد و توسعه استان کمک کند و به دشمن اجازه وارد کردن هیچ‌گونه خللی به هدف‌ گذاری‌های استان ندهد؛ چراکه مسیر استان، مسیری رو رشد است.

 وی ضریب دادن به مشکلات و نادیده‌گرفتن کارهای مثبت انجام شده در استان را نادرست برشمرد و افزود: شیعه و سنی باید در مدیریت و توسعه استان سهیم و برای توسعه استان ید واحده باشند و در کنار انتقاد و چالش در چارچوب، به ظرفیت‌های استان ضریب دهند.

 معاون سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان یکی از وظایف فعالین اجتماعی را تمرکز بر مسائل اولویت‌دار استان دانست و عنوان کرد: فعالان فضای مجازی باید فضای تعاملی، تأثیرگذار و تأثیرپذیر داشته باشند؛ چراکه رسالت همه ما نشان‌دادن چهره واقعی استان است.

وی ادامه داد: متاسفانه دشمن با نفوذ در اذهان جامعه با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال روایت معکوس واقعیت‌هاست؛ رسانه‌های دشمن با دستکاری اذهان جامعه با استفاده از فیک نیوزها، ربات‌ها و خبرگزاری‌های معاند به دنبال کار نفوذ در اذهان مردم هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در واقع حفاظت از مرزهای مجازی به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه برای هر کشوری دارای اهمیت است زیرا همانطور که در دنیای واقعی با جنگ روبرو می‌شویم در دنیای مجازی نیز با جنگ سایبری و روایت معکوس دشمن مواجه هستیم.

وی افزود: حضور مسئولان کشوری و استانی در کنار مردم درگیر سیلاب در جنوب استان مبین همدلی ملی است اما دشمن این همدلی را روایت نمی‌کند بلکه به دنبال سیاه نمایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری