Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد فشار بر اقشار کم درآمد در اوضاع کنونی گفت: بسته حمایتی اقشار ضعیف جامعه در حوزه حمایت‌ غذایی، اقتصادی و مالی نهایی و آماده شده است و گزارش آن در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود.

به گزارش صدای ایران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت امروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد، به کمک بسته حمایتی، بار نوسان بازار ارز تا حد مقدور کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد برنامه تیم اقتصادی دولت برای بهبود فضای کسب و کار گفت: آنچه امروز به عنوان بهبود فضای کسب و کار مطرح می شود، باید با توجه به مقتضیات زمان تحریم باشد.
نوبخت افزود: متاسفانه این روزها شاهد برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای تاجرانی بودیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند؛ انتظار داریم همان نرخ ارز دریافتی، کالا وارد و براساس همان قیمت باشد.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: عملکرد برخی افراد نشان داد که نیازمند پیگیری از سوی دستگاه‌های نظارتی هستند.
وی افزود: این نظارت‌ها و اقدامات می‌تواند بر فضای کسب و کار تاثیر منفی داشته باشد؛ امیدواریم به سرعت از این شرایط عبور کنیم و به ثبات برسیم.
وی درباره پاداش فرهنگیان نیز گفت: همان طور که هفته گذشته اعلام شد، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به حساب ذینفعان واریز و ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیز از مطالبات گندمکاران پرداخت شد.
نوبخت اظهارداشت: فردا پنجشنبه یارانه نقدی مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نوبخت دولت بودجه بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از سی ان ان بیزینس روز چهارشنبه، جمهوری‌خواهان به بسته حمایتی که قرار است به رژیم صهیونیستی و اوکراین ارائه شود، لایحه‌ای را اضافه کردند که می‌تواند به ممنوعیت تیک‌تاک در تمام کشور منجر شود.

سخنگوی جمهوری‌خواهان، مایک جانسون قصد دارد روز شنبه اول اردیبهشت این بسته حمایتی را به رأی بگذارد. اگر این بسته تأیید شود، می‌تواند فرایند ممنوعیت تیک‌تاک را تسریع کند. فرایندی که رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، در سال ۲۰۲۰ آن را آغاز کرده بود.

نسخه‌ای دیگر از لایحه ممنوعیت این نرم‌افزار در ماه مارس به مجلس نمایندگان رفت؛ اما در مجلس سنا به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: سنای آمریکا برای تعیین تکلیف «تیک تاک» زمان می خواهد

به نقل از سی‌ان‌ان، جمهوری‌خواهان امیدوارند که با اضافه کردن لایحه به این بسته حمایتی، مجلس سنا سریع‌تر رأی خود را صادر کند. حامیان تصویب این لایحه معتقدند با تصویب این لایحه، اطلاعات کاربران آمریکایی از دسترسی دولت چینی در امان می‌ماند.

هنوز اطلاعات بیشتری از ارتباط لایحه با این بسته و دلیل اضافه شدن آن به بسته منتشر نشده است.

مخالفان لایحه از جمله سکوی تیک‌تاک و بعضی گروه‌های فعال مدنی می‌گویند این لایحه حقوق متمم اول کاربران تیک‌تاک را نقض می‌کند.

جمهوری‌خواهان با فشار بر مجلس سنا برای تصویب لایحه سنا در کنار تصویب ارسال تجهیزات جنگی به اوکراین، در تلاشند از فرایندهای طولانی که «اطلاعات ۱۷۰ میلیون آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد» جلوگیری کنند. رئیس جمهور جو بایدن پیش از این گفته بود که اگر لایحه پس از تصویب مجلس نمایندگان و مجلس سنا در اختیار او قرار بگیرد، آن را امضا می‌کند.

آخرین نسخه لایحه ممنوعیت تیک‌تاک بازه زمانی ۹ ماهه برای شرکت مادر این سکو، یعنی بایت دنس تعیین می‌کند تا این سکوی شبکه‌های اجتماعی را به آمریکا بفروشد. اگر در این بازه زمانی این شرکت اقدامی نکند، تیک‌تاک در آمریکا ممنوع می‌شود. همچنین اگر رئیس جمهور آمریکا دریافت که در فرایند فروش پیشرفتی انجام گرفته، می‌تواند این مدت را تا ۹۰ روز تمدید کند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت تیک‌تاک، دوگانگی سیاست آمریکا در آزادی رسانه

سال‌ها است که قانون‌گذاران آمریکایی ترس خود را از ارتباط سکوی تیک‌تاک به چین به خاطر شرکت مادر آن ابراز می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که شرکت بایت‌دنس به دولت چین اجازه می‌دهد تا به اطلاعات کاربران آمریکایی به شکل غیرقانونی دسترسی داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند به دولت چین کمک کند تا اهدافی برای خود تعیین کند یا اطلاعات غلط را با راهبرد آسان‌تری منتشر کند. بعضی کشورهای دیگر مانند هند، همین حالا هم این سکو را ممنوع اعلام کرده‌اند.

تیک‌تاک شدیداً این اتهامات را رد کرده و می‌گوید مدرکی مبنی بر این وجود ندارد که دولت چین به این اطلاعات دسترسی دارد. پروژه «تگزاس» یکی از پروژه‌های تیک‌تاک بود که به شرکت فناوری آمریکایی با نام اوراکل اجازه می‌داد تا فرایند جابه‌جایی داده‌ها نظارت داشته باشند.

بعضی متخصصان می‌گویند راه جامع‌تر برای مقابله با خطرات تیک‌تاک برای امنیت ملی این است که کنگره «قانون حریم خصوصی ملی» را تصویب کند و سپس طبق این قانون، نحوه کنترل اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی در کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف، تنظیم‌گری شود.

دیگر خبرها

  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم
  • اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه
  • توضیحات سهیل مهدی در مورد قانون تعیین تیم قهرمان/هنوز نتوانستیم برنامه فصل آینده را بنویسیم
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود