Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@20:08:29 GMT

سال آبی جاری سخت ترین سال بود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۷۱۴۰

مدیرعامل منابع آب ایران میزان بارندگی سال جاری را ۱۶۸ میلی متر بیان کرد و گفت: سال آبی جاری سخت ترین سال در کشور بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد حاج رسولی ها عصر چهارشنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو به استان مازندران و بازدید از طرح های آبی و نیروگاهی در این استان با اشاره به بازدید وزیر نیرو از طرح های آبی و برقی مازندران درباره شرایط آبی کشور اظهار داشت: تاکنون در سال جاری میزان بارندگی در کشور ۱۶۸ میلی متر بوده و این میزان نسبت به متوسط درازمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل سال جاری، پراکنش نامتوازن بارندگی در دوره های مختلف است و علیرغم کاهش ۳۰ درصدی، میزان بارندگی در برخی حوزه ها تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

حاج رسولی ها یادآور شد: شرایط استان ها از نظر بارندگی متفاوت بوده، شرایط پنج استان فوق بحرانی است و پنج استان نیز شرایط بالاتر از نرمال دارند و مازندران نیز جزو استان هایی بوده که میانگین بارندگی آن ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران با بیان اینکه مازندران شرایط مساعدتری را پشت سر گذاشته است، افزود: این در حالی که این استان از نظر روان آبهای سطحی شرایط خوبی ندارد و کاهش بیشتری را نسبت به میانگین کشوری دارد.

حاج رسولی ها با عنوان اینکه سال آبی جاری سخت ترین سال آبی در کشور بوده است، گفت: ۱۱۰ پروژه سدسازی در کشور داریم و تعدادی از این پروژه ها در استان های شمالی و مازندران در دست ساخت است و سعی شد در برنامه پنجم و ششم سرعت پروژه ها افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران تصریح کرد: در سال جاری به دلیل کاهش منابع اعتباری، پروژه های سدسازی کاهش یافته است و به دلیل نوسانات نرخ بازار، اوراق مشارکت و اسناد خزانهمورد استقبال کمی از سوی پیمانکاران قرار گرفته است.

حاج رسولی ها افزود: در مازندران طی سال گذشته آبگیری سد گلورد انجام شد و امیدوار بودیم این سد را امسال تکمیل کنیم اما به دلیل وضعیت اعتباری، شرایط خوب پیش نرفت درحالی که سد گلورد می تواند خطرات ناشی از سیلاب را کاهش دهد و تامین آب پایداری را ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران به پروژه سد هراز اشاره و اضافه کرد: در منطقه هراز ۱۰۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد و بخش عمده کشت برنج در این حوزه انجام می شود و این پروژه نیز از نظر نقدینگی با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: پروژه تونل انحرافی آب به سد البرز در جریان سفر افتتاح می شود و ۳۰ تا ۳۵ میلیون مترمکعب آب را به سد البرز منتقل می کند و ظرفیت استحصال این سد را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت منابع آبی ایران، افتتاح و بازدید از چندین پروژه نیروگاهی و آبی را از برنامه های وزیر نیرو به مازندران اعلام کرد و گفت: در استان مازندران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ابلاغ شده پیش بینی شده است.

منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران