Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@08:27:29 GMT

نکاتی که باید در تهیه مارمالاد رعایت کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۷۱۵۰

نکاتی که باید در تهیه مارمالاد رعایت کنید

هنگامی که تصمیم می‌گیرد مارمالاد تهیه کنید بهتر است بدانید که نکات مهمی را در تهیه مارمالاد باید در نظر داشته باشید که در ادامه این نکات را می‌خوانید:

۱- باید در نظر داشته باشید که با هر میوه‌ای نمی‌توان مارمالاد تهیه کرد، میوه‌هایی که می‌توانید با آن‌ها مارمالاد تهیه کرد عبارت است از: زردآلو، توت‌فرنگی، به، سیب، آلبالو، آلوزرد، کیوی، هلو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- زمانی که می‌خواهید از میوه‌های هسته‌دار مارمالاد تهیه کنید بهتر است در ابتدا هسته این میوه‌ها را خارج کرده و سپس چرخ کنید.

۳- برای تهیه مارمالاد برای میوه‌های شیرین در ازای هر یک کیلو میوه نیم کیلو شکر و برای میوه‌های ترش به ازای هر یک کیلو ۷۵۰ گرم شکر باید بیافزایید.

۴- اگر می‌خواهید مارمالاد شما حالت ژلاتینی داشته باشد به ازای هر یک کیلو میوه، یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را با نصف فنجان آب جوش مخلوط کرده و مخلوط را به مارمالاد اضافه کنید.

۵- در هنگام انتخاب میوه دقت کنید که میوه‌های کاملاً رسیده برای مارمالاد مناسب‌تر هستند. این مورد نیز یکی از نکات تهیه مارمالاد می‌باشد.

۶- در صورتی که شکر شما سفید رنگ نبوده و کمی زردی داشته باشد می‌توانید برای هر یک کیلو شکر، یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با چنگال خوب هم‌زده و آن را به شربت در حال جوش اضافه، سپس شربت را از صافی ریز رد کنید تا رنگ شربت سفید شود.

۷- برای این‌که مارمالاد شما نرم و لطیف شود حتما میوه‌ها را قبل از اضافه کردن به شکر، بپزید. زیرا شکر باعث سفت شدن پوست میوه می‌شود.

۸- شربت مارمالاد را آن قدر بجوشانید تا قوام بیاید، یعنی اگر مقداری از مارمالاد را در نعلبکی بریزید و با یک قاشق وسط آن خطی بکشید، دو قسمت کاملاً جدا به وجود بیاید.

۹- دقت کنید که هیچ وقت مارمالاد گرم را داخل شیشه نریزید، صبر کنید تا مارمالاد کاملا خنک شود.

۱۰- ظرفی را که برای تهیه مارمالاد استفاد می‌کنید باید لعابی باشد به جز مارمالاد به، که بهتر است در ظرف مسی پخته شود.

نکات تهیه مارمالاد را مطالعه کردید. امیدواریم در تهیه مارمالاد‌های مختلف به شما کمک کند. منبع: مجله صورتی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی مارمالاد مربا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!

امروز ۳ اردیبهشت قیمت هر کیلو زعفران در بازار ۱۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایلنا، این گزارش حاکی است که نرخ زعفرانی که کشاورز در اختیار بازار قرار می‌دهد؛ ۳۰ میلیون تومان در هر کیلو است.

لازم به ذکر است؛ قیمت هر گرم زعفران حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

یادآور می‌شود؛ نرخ گرمی اعلام شده این محصول حدودی بوده و قمیت آن با توجه به برند‌ها و بازار‌های مختلف؛ متفاوت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • نکاتی که در سفر با اتوبوس باید رعایت کنید
  • فرآیند تهیه و پخت نان و جگر در یک کبابی مشهور ترکیه (فیلم)
  • نحوه پخت و تهیه مربا با 100 کیلو میوه اژدها توسط روستانشینان هندی (فیلم)
  • چه عسل هایی برای فصل گرم مناسب است؟ + چند شربت عالی