Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مسوول موزه های آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 64 هزار و 316 نفر از موزه های استان بازدید کردند.

محمد قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سایت موزه قره کلیسا، موزه ارومیه، موزه نقده، سایت موزه حسنلو، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه میاندوآب، سایت موزه تخت سلیمان تکاب، موزه خوی، سه گنبد ارومیه و موزه مردم شناسی ارومیه از پربازدیدترین موزه های استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سایت موزه تخت سلیمان تکاب بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است، افزود: طی سه ماهه سال جاری 33 هزار و 486 نفر گردشگر داخلی و خارجی از این موزه دیدن کردند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 15 موزه دولتی و غی دولتی است و تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر 30 هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد؛ از موزه‌های جدید و در حال راه اندازی نیز می‌توان به موزه قاجار، خانه تیموری، موزه کودک، موزه صلح سردشت، موزه والیبال و موزه مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه اشاره کرد.
8135/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موزه ها آذربايجان غربي ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    امید زینالی  بااشاره به برخی  برخورد های هیجانی بیان کرد: طبق روال عادی در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه فعالیت نانوایی‌ها انجام می‌پذیرد و هیچ واحدی در استان و شهرستان تعطیل نخواهد بود.

زینالی یادآور شد: حدود ۴۲۰۰ واحد نانوایی و فعال در استان آذربایجان غربی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی در شهرستان ارومیه فعال هستند و هیچ‌گونه مشکلی در تأمین آرد و نان استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مناطق شهر با توجه‌ به تجمع جمعیتی نانوایی‌ها به‌صورت سه شیفت، دو شیفت بوده و سهمیه آرد هر نانوایی به طور معمول هفت کیسه آرد به طور روزانه است که نانوایان موظف به طبخ نان روزانه هستند.

زینالی یادآور شد: مردم اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تأمین آرد و نان وجود نداشته و برای مصرف روزانه خود اقدام به تأمین مقدار نان خود کنند.

وی تأکید کرد: اکیپ‌های نظارتی برای مدیریت مناسب در نانوایی و احتمال وجود صف‌ها در سطح شهرستان ارومیه تعبیه خواهد شد تا از بروز مشکل و تجمع جلوگیری شود.

زینالی تصریح کرد: فروش آرد در نانوایی‌ها تخلف بوده و با فرد خاطی برخورد جدی و قانونی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در جایگاه ششم کشور قرار دارد تصریح کرد: درجه کیفیت گندم تولیدی در استان در حد متوسط کشوری است.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • فردا قطعی برق در مناطقی ار ارومیه
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی ساماندهی و مرمت شد