Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:02:43 GMT

30 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۷۵۰۸

30 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 30 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند، گفت: باید بر تسهیلات پرداختی به صاحبان این واحدها نظارت داشته باشیم تا در بخش دیگری صرف نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر یک از این واحدهای تعمیری نوع سه 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه 180 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر واحدهای نوع سه اختصاص پیدا کرده ، افزود: هیچ‌ نظارتی بر این واحدها انجام نمی شود و این امکان وجود دارد که تسهیلات پرداختی در جایی به غیر از بازسازی آنها صرف شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مدیران بنیاد مسکن گزارشی از وضعیت تعمیر واحدهای مسکونی که آسیب کمتری دیده اند، ارائه کنند تا فرمانداران کار نظارت را انجام دهند.
بازوند گفت: اگر این تسهیلات هزینه تعمیرات نشود، سرمایه های بانک ها هدر خواهد رفت.
وی در رابطه با بازسازی مناطق زلزله زده و افزایش قیمت مصالح هم گفت: کارخانه های سیمان امروز به دنبال افزایش قیمت هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای تعمیری نوع سه مدیریت شود تا هیچ واحد بازسازی نشده ای باقی نماند.
مهرداد سالاری افزود: این تسهیلات را باید مدیریت کرد و اگر کسانی این وام را در جاهای دیگری هزینه کردند، پس از شناسایی برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید به سرعت وضعیت پرداخت تسهیلات مدیریت شود تا مردم‌ هرچه زودتر به خانه های خود باز گردند، گفت: استفاده از پیمانکاران، کارگران و مصالح بومی به شرطی انجام می شود که با قیمت ارزان، با کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن بازسازی انجام شود.‌
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گزارش های بنیاد مسکن در خصوص به کارگیری پیمانکاران و کارگران بومی واقعی نیست، اظهار داشت: این بنیاد اعلام می کند که پیمانکاران بومی برای کار در منطقه حضور ندارند در حالی که ما هر روز با اعتراض تعداد بسیاری از پیمانکاران ‌کرمانشاهی رو به رو هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
هم اکنون 500 پیمانکار و 11 هزار و 600 نفر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشغول ساخت و ساز واحدهای تخریبی هستند.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله96 واحدهاي تعميري استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمامرکز خلیج فارس، حسن آرمات افزود: این تسهیلات به فرزندانی که بعد از سال1400 به دنیا آمده اند پرداخت می شود.
وی گفت: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات فرزند آوری هستند باید به سامانه اینترنتی به نشانی ve-bank.cbi.irمراجعه کنند.
تسهیلات فرزندآوری برای نخستین فرزند چهل میلیون تومان و باز پرداخت آن 36 ماهه و فرزند دوم 80 میلیون تومان و بازپرداخت آن 48 ماهه است.

بیشتر بخوانید؛ پرداخت تسهیلات فرزندآوری به بیش از هفت هزار زوج هرمزگانی
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زمان انتظار را حداکثر یک ماه اعلام کرد و افزود: همچنین این تسهیلات برای فرزند سوم 120 میلیون تومان و بازپرداخت آن 60 ماهه و فرزند چهارم صد و پنجاه میلیون تومان و بازپرداخت آن 72 ماهه و برای فرزند پنجم200 میلیون تومان و بازپرداخت آن 84 ماهه است.
برای دریافت این تسهیلات نیاز به کارت پایان خدمت نیست و برای هر پرونده نیز یک ضامن معتبر نیاز است.
پارسال نیز بیش از 18هزار زوج در هرمزگان تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور