Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عنوان نخستین بندر کشور و دومین سازمان در سطح استان خوزستان، گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) را بر اساس استاندارد ISO۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، بندر خرمشهر در راستای نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات به عنوان اولین بندر در کشور و دومین سازمان پس از استانداری در استان خوزستان موفق به دریافت گواهینامه سیستم امنیت اطلاعاتISMS) ) بر اساس استاندارد ISO27001:2013 مبنی بر ممیزی و تأیید در حوزه فناوری اطلاعات شد که این مجوز توسط مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری به این اداره کل اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین حسینی، رئیس مرکز افتای استان خوزستان، در آیین اعطای این گواهینامه گفت: فضای مجازی به عنوان خاک و قلمرو مجازی کشور محسوب می شود که نباید اجازه دهیم از سوی دشمن مورد حمله و تجاوز دشمن قرار گیرد و با انجام این قبیل پروژه ها باید مرزدار فضای مجازی کشور باشیم.

 

وی با یکی از نشانه های یک کشور را قدرت سایبری آن دانست و با اشاره به اینکه دفاع سایبری از مؤلفه های مهم قدرت سایبری است، اذعان داشت: مرکر افتا وظیفه پایش حوادث سایبری استان و همکاری در زمینه اجرای این قبیل پروژه ها را به عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه امنیت صددرصد نیست و نیاز به نصب سامانه ها و پیاده سازی نرم افزارهای پیشرفته وجود دارد، ابراز کرد: مدیریت ارشد هر سازمان مسئول امنیت آن است و سیستم، تجهیزات و نیروی انسانی از جمله ارکان مدیریت امنیت اطلاعات است.

 

محسنی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، هم در این مراسم عنوان کرد: دریافت گواهینامه امنیت اطلاعات برای سازمان های دولتی و غیردولتی یک تکلیف محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه اهمیت و نقش امنیت اطلاعات در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد، افزود: امروزه در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه های اطلاعاتی اقدامات مهم و مؤثری از نظر تولید و ارائه اطلاعات به مشتریان و جوامع هدف و همچنین صیانت و حفاظت از اطلاعات صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دارایی مهم یک کشور محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در کشور ما به لحاظ موقعیت استراتژیک، رعایت امنیت اطلاعات نسبت به سایر کشورها اهمیت بیشتری دارد.

 

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، صیانت و حفاظت از اطلاعات را تکلیف دولتی، اسلامی و انقلابی دانست و تصریح کرد: تبعیت کردن از الزام ها و شاخص هایی که سازمان های متولی در این حوزه در نظر می گیرند وظیفه و تکلیف سازمان هاست.

 

وی با بیان اینکه اطلاعات سازمانی مانند اسرار درونی و خانوادگی است و عدم تأمین امنیت اطلاعات از سوی سازمان ها خیانت محسوب می شود، اضافه کرد: دریافت این گواهینامه مرهون زحمات و تلاش های نیروهای توانمند اداره فاوا بندر خرمشهر و همچنین تجهیزات پیشرفته و کارآمد این اداره کل است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی خبرگزاری شبستان زلزله روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران مقام معظم رهبری اینفوگرافی سیاسی اخبار اعطای گواهینامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی