Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزیرامور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم 20 درصد از منابع دریای خزر باید در اختیار ایران باشد و مطرح شدن مباحثی چون سهم 11 درصدی برگرفته از خط موهومی است که مربوط به وابستگی رژیم سابق بوده و جمهوری اسلامی آن را هیچگاه نپذیرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در برنامه ای تلویزیونی اظهار کرد: سهم 50 درصدی ایران از خزر اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور کنید ایران در دریای خزر 50 درصد سهم داشته باشد در اینصورت ترکمنستان و آذربایجان سهمی ندارند.
وی اظهار کرد: سهم 50 درصد وجود نداشته است. متاسفانه در زمان رژیم گذشته به دلیل وابستگی، دولت شوروی حتی یک لحظه اجازه نداد که از خط موسوم آستا یک قدم بالاتر بروند و یک قطره از نفت به ایران نرسید .
وزیرامور خارجه تاکید کرد: آنچه بعد از جمهوری اسلامی انجام شد این بود که اجازه ندادیم از سهم ایران کاسته شود.
خط موهوم 11 درصدی امروز اعتباری ندارد؛ البته برخی تلاش کردند این رویه موهوم تاریخی که با وابستگی رژیم سابق اتفاق افتاده بود به سرانجام برسانند اما این رویه در گذشته به زور در دوران رژیم قبل تحمیل شده بود و جمهوری اسلامی ایران این را نپذیرفته است.
وی اظهار داشت:عدد 11 درصد که در فضای مجازی می شنویم همین است و جمهوری اسلامی آن را نپذیرفته است.
ظریف ادامه داد: براساس خط مبدا، همان میزان فضا در اختیار ایران قرار گیرد که در اختیار دیگر کشورها قرار دارد و بقیه سطح مشترک دریای خزر شامل فضایی است که همه کشورها می توانند برای استفاده های علمی استفاده کنند .
وی با اشاره کنوانسیون خزر تصریح کرد: این کنوانسیون به کشورهای ساحلی دریای خزر اجازه نمی دهد که از این آبها علیه دیگر کشورها استفاده نظامی کنند . تعجب می کنم برخی دوستان در همه حوزه ها افتخارات ملی را زیر سئوال می برند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: افتخار را به یاس تبدیل نکنیم این کنوانسیون افتخار است. افتخار مردم باید برای همه ما مقدس باشد .
ادامه دارد...
شبک**1983

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ظريف خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود