Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛رازانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که  به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شده بود بابیان  این مطلب ، اظهار کرد: بیش از ۹۲ درصد این پروانه های بهره برداری شامل ۸۱ هزار پروانه صنایع کوچک و متوسط هستند.

او با تاکید بر اینکه صنایع کوچک مولد اقتصاد هستند و با میانگین ۴۰۰ میلیون سرمایه گذاری یک شغل ایجاد می کنند در حالی که در صنایع بزرگ این عدد بالغ بر ۱۰ برابر است، افزود: صنایع کوچک وظیفه اصلی و بار اصلی ایجاد اشتغال را بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازانی تصریح کرد: صنایع کوچک زودبازده هستند و در مدت زمان کوتاه حداکثر دو تا سه ساله به بهره برداری می رسند و می توانند خود را با بازار وفق دهند؛ تکنولوژی آن ها به راحتی قابلیت به روز رسانی دارد.

اویادآور شد: صنایع کوچک عموما شخص محور هستند و شخصی با پس انداز خود آمده و یک بنگاه اقتصادی را شکل داده و این در حالی است که تامین مالی صنایع کوچک باید از طریق بانک ها باشد اما بانک ها رغبتی برای این کار ندارند چون صنایع کوچک قدرت چانه زنی با بانک ندارند، قدرت پرداخت اقساط را ندارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با بیان اینکه  در راستای رونق بنگاه های کوچک از سال ۹۵ به بعد طرح رونق اقتصادی آمد و در قالب آن ۱۶ هزار میلیارد تسهیلات برای صنایع کوچک کشور در نظر گرفته شد، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هم وثایق مورد نیاز بانک ها را تامین می کند تا بنگاه های کوچک بتوانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 

رازانی  ادامه داد: دولت به دنبال حمایت از صنایع کوچک است چون ایجاد اشتغال می کنند؛  ۱۶۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده که بیش از ۹۶ درصد آن ها صنایع کوچک هستند.

او با تاکید بر اینکه در شهرک های صنعتی بالغ بر ۶۵ درصد واحدهای صنعتی فعال هستند اما فعالیت آن ها با تمام ظرفیت نیست و بین ۲۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت را تولید می کنند، خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی با کمتر از ۵۰ درصد وضعیت خود پیش می روند و ظرفیت های تعطیل شده و بلاتکلیف در استان به وفور داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با بیان اینکه  در شهرک های صنعتی متاسفانه بالاترین تملک بانکی واحدهای تولیدی را داشته ایم ،اضافه کرد: البته بانک های استان پای کار بودند و فرآیندی را از سال ۹۵ شروع کردیم و به دنبال این هستیم واحدهای در تملک بانک ها را در اختیار افرادی قرار دهیم که بتوانند آن ها را مجددا فعال کنند.

او با بیان  اینکه شرکت شهرک های صنعتی دو وظیفه اساسی دارد، نخست شهرک سازی و زمین را با قیمت پایین یا قیمت یارانه ای در اختیار واحدهای صنعتی قرار دادن، افزود: برای اولین بار در کشور واگذاری زمین به متقاضیان را با شرایط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نقد و مابقی در ۴۸ قسط را برای صنعتگران استان در نظر گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با بیان اینکه قابلیت بیشتر شدن اقساط تا ۶۰ قسط هم وجود دارد، تصریح کرد: برای واگذاری زمین در همه شهرک ها و حتی در مناطق غیربرخوردار حاضریم ۵ درصد هزینه را نقد بگیریم و مابقی اقساط باشد.

رازانی افزود: ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان داریم که ۱۶ مورد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی هستند.

او یادآورشد: ۵۵۰ قرارداد منعقده در شهرک ها برای استقرار واحدها داریم که از این تعداد ۳۵۰ واحد به بهره برداری رسیده و بالغ بر ۶۵ درصد آن ها فعال هستند.

به گفته بختیار رازانی  ۷۵ واحد صنعتی در لرستان در تملک بانک ها  است که بانک ملی با تملک ۲۳ واحد بیشترین تعداد تملک ها را داشته است.

خبر: سعیده حسنپور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد زمین سازمان صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از اجرا و بهره‌برداری هفت طرح برق‌رسانی در سطح استان با صرف ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

مجید فرهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرا و بهره‌برداری هفت طرح برق‌رسانی در سطح استان با صرف ۳۴۵ میلیارد در این استان اظهار کرد: برق‌رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره هفت ناغان در شهرستان اردل جهت تأمین برق شهرک صنعتی کاج، احداث فیدرهای جدید برق‌رسانی در دشتک، احداث فیدر عمومی و بهینه‌سازی فیدر شماره پنج در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی، برق‌رسانی به پمپاژ آب آزادگان در شهرستان بن، احداث فیدرهای اختصاصی فاز یک و دو معادن سنگ بی ‌دکل و باباحیدر، تقویت و بهینه‌سازی فیدر شماره چهار فارسان جهت برق‌رسانی به قطب صنعتی جونقان از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: برق‌رسانی به نواحی صنعتی، ارتقای ظرفیت و توسعه زیرساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق‌رسانی به پمپاژهای آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامداری و اشتغال‌زایی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

کد خبر 747143

دیگر خبرها

  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته