Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@11:21:16 GMT

عامل جنایت ۵۰۰ میلیون تومانی در یک قدمی محاکمه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۷۹۳۵

کیفرخواست پرونده مدیر شرکت سرمایه‌گذاری که به‌خاطر ۵۰۰ میلیون تومان مرتکب جنایت شده بود از سوی بازپرس دادسرای جنایی تهران صادر شد.   به‌ گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ۲۳ دی ۱۳۹۵ و با شکایت مرد جوانی به اداره یازدهم پلیس آگاهی آغاز شد. وی از ناپدید شدن برادر ٣٢ ساله‌اش خبر داد و گفت: مدتی پیش برادرم به پیشنهاد یکی از دوستانش اقدام به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی کرد، اما با گذشت مدت زمانی طولانی، این شرکت به تعهداتش عمل نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آنگونه که برادرمان به ما گفته بود مدیر این شرکت فردی به نام پوریا بود که حاضر به بازپس دادن مبلغ سرمایه‌گذاری به برادرم نبود. صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی، برادرم به قصد ملاقات با پوریا از خانه خارج شد و موضوع را نیز با ما در میان گذاشت، اما پس از گذشت چند ساعت، زمانی که با شماره تلفن برادرم تماس گرفتیم تا موضوع را از او پیگیری کنیم، تلفن همراهش خاموش بود و پس از آن نیز دیگر به خانه برنگشت.   با شکایت مرد جوان تحقیقات برای یافتن وحید آغاز شد و کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به دفتر کار پوریا فروهر در منطقه میرداماد، در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده و اقدامات وی در خصوص واردات خودرو، فقط صوری و کاغذی است.   در ادامه، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی پوریا به نام خسرو شدند و دریافتند مدتی قبل به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده، اما سال ٩١ از زندان مرخصی گرفته و دیگر برنگشته است.   کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته ساختمان محل کار و زندگی پوریا متوجه شدند که وحید در ساعت ۹:۳۰ روز ۲۲ دی وارد ساختمان شده، اما دیگر خارج نشده است. در ادامه، با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته ساختمان محل شرکت، کارآگاهان موفق به شناسایی صحنه انتقال بسته‌ای مشکوک توسط پوریا در ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه ۲۴ دی شدند که بسته‌ای را داخل یک خودرو آردی گذاشت.   با شناسایی مالک خودرو که یکی از افراد شاغل در ساختمان محل کار پوریا بود، این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پوریا خودرو را به‌صورت امانت از من دریافت کرده و در خصوص انتقال بسته مشکوک توسط وی هیچگونه اطلاعی ندارم. با توجه به شواهد و دلایل به‌دست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط پوریا یا همان خسرو، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ۱۶ اسفند، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد خسرو در منطقه ولنجک، وی را با یک دستگاه خودرو اپتیما دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.   خسرو پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به قتل با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد و گفت: وحید برای پیگیری سرنوشت ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌اش، به دفترم آمد که در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم، با شدت پیدا کردن درگیری، با ضربات متعدد تیغ موکت بری او را از ناحیه گردن مجروح کردم که به علت شدت خونریزی در همانجا فوت کرد.   جسد را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته‌بندی کرده و پس از امانت گرفتن خودرو همکارم در یک روز تعطیل، جسد را از ساختمان خارج و به شهرستان آمل – بخش لاریجان – منطقه پلور منتقل و در دره‌های آن منطقه رها کردم. کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل رها شدن جسد مقتول در منطقه پلور اعزام و با بهره‌گیری از سگ‌های جست‌و‌جوگر موفق به پیدا کردن بقایای بجا مانده از جسد و انتقال آن به پزشکی قانونی شدند.   با توجه به اینکه قتل در تهران رخ داده بود پرونده برای رسیدگی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت از سوی متهم کیفرخواست متهم از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قتل سرمایه گذاری محاکمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس، ۵ نفر که اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ کرده و متواری شده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، هادی کیان‌مهر اظهار کرد: اواسط اسفند سال گذشته در پی سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ از یک شهروند شاهین شهری توسط چند فرد مسلح ناشناس و فرار آن‌ها از محل، دستگیری متهمان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: سارقان که پنج نفر بودند در ساعات پایانی شب به‌وسیله یک دستگاه وانت مسروقه از شهر اصفهان با ورود به شاهین شهر قصد سرقت منزل یکی از شهروندان را داشتند که با حضور صاحب‌خانه و دیگر همسایگان مجبور به فرار از محل شده بودند و در مسیر پس از برخورد خودرو به جدول، با تهدید کلت کمری خودروی پژو ۲۰۶ خانمی جوان را سرقت می‌کنند و متواری می‌شوند.

وی افزود: در نهایت کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پس از چند روز تلاش بی‌وقفه با اقدامات تخصصی خود مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات شهر اصفهان شناسایی و صبح امروز پس از هماهنگی‌های قضائی با کمک تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در عملیاتی ضربتی هر پنج نفر سارق را دستگیر و خودروی سرقت شده را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی و استرداد خودروی مسروقه به مالباخته گفت: مجرمان و سارقان مطمئن باشند از چشمان تیزبین پلیس پنهان نمی‌مانند و در سریع‌ترین زمان دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

کد خبر 739477

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه
  • ماجرای فرار دختر ۲۰ ساله در تهران / عامل اغفال بازداشت شد
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته