Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک روز تابستانی خونین در سال 2013 در قاهره، پایتخت مصر، نیروهای امنیتی بیش از 900 نفر از مردم این کشور یا به بیان بهتر حامیان اخوان المسلمین را در میدان رابعه کشتند تا در عصر مدرن بزرگ‌ترین قتل عام معترضان در یک روز رقم بخورد و حالا که پنج سال از آن روز می‌گذرد؛ همچنان دولت مصر از رسیدگی به پرونده این کشتار سرباز می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبری نظری خبرنگار

ایران آنلاین /به همین خاطر، ناجیه بونعیم، مدیر بخش شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل به مناسبت پنجمین سالگرد کشتار رابعه بیانیه‌ای صادر و ضمن «وحشتناک» توصیف کردن این کشتار از منظر حقوق بشری؛ خواستار به جریان افتادن این پرونده شد.

به‌گزارش «ایران» به نقل از سایت روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، در پنج سال اخیر نه تنها عاملان کشتار 900 مصری حامی اخوان المسلمین در دو میدان رابعه و النضهه قاهره تحت پیگرد قرار نگرفته‌اند بلکه عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع وقت و رئیس جمهوری کنونی مصر که در 14 آگوست 2013 فرمان این قتل عام را صادر کرد، با لایحه مصونیت قضایی این عاملان موافقت کرد.در این پنج سال همچنین محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر که نخستین رئیس جمهوری منتخب این کشور محسوب می‌شد و با کودتای نظامی به فرماندهی سیسی برکنار شد، پس از برکناری بارها و بارها در دادگاه‌های نظامی محاکمه شد و هنوز هم در زندان به سر می‌برد. حکم اعدام محمد مرسی در 16 ژوئن 2015 تأیید شد. محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین نیز که مانند مرسی از سال 2013 تاکنون در زندان است تاکنون بارها به حبس ابد محکوم شده است و آخرین حکم حبس ابد او حدود چهار روز پیش صادر شد.علاوه بر این، بر اساس گزارش کمیسیون حقوق و آزادی‌های مصری‌ها که یک سازمان مستقل حقوق بشری است، از سال 2014 تا سال 2017 دولت مصر دست کم 15 هزار و 500 نفر از شهروندان خود را به اتهام مرتبط بودن با اخوان المسلمین در دادگاه‌های نظامی محاکمه کرده است، دست کم 378 مصری ناپدید شده‌اند. در پنجمین سالروز کشتار رابعه نیز نیروهای امنیتی مصر 13 نفر را به اتهام برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی در این روز بازداشت کردند و وزیر کشور مصر روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از محکوم شدن سه نفر از بازداشتی‌ها به 10 تا 15 سال زندان به اتهام‌های تروریستی خبر داد. پس از برکناری مرسی، رئیس جمهوری سابق اخوانی، دولت قاهره اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی می‌داند. در حالی که اخوان المسلمین بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون مصر به حساب می‌آید و هنوز هم حامیان زیادی در این کشور دارد. این گروه همچنین علی رغم اینکه در پنج سال گذشته بشدت سرکوب شده، برای گفت‌و‌گوی ملی اعلام آمادگی کرده و طرح 10 ماده‌ای ارائه داده است. مهم‌ترین بندهای این طرح 10 ماده‌ای، بازگشت محمد مرسی به قدرت و تشکیل حکومت ائتلافی متشکل از گروه‌های ملی به مدت مشخص به منظور زمینه‌‌سازی برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم با نظارت دستگاه مستقل قضایی است.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

بازار گوشت و دام تهران، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ کشتار در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶،۴۹۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳،۵۷۱ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روز‌های اخیر در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش افت قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

دیگر خبرها

  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • زندگینامه رابعه بلخی مادر شعر فارسی
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند