Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:41:23 GMT

خاطره‌سازی با حقوق کم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۸۱۳۵

خاطره‌سازی با حقوق کم

«ایران»: محمد عبادی دوبلور مطرح ایرانی با آن صدای خاص و گوش‌نواز سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. عبادی کارش را از 25سالگی به طور حرفه‌ای شروع کرد و علاوه بر دوبله تجربه بازیگری را هم در پرونده کاری خود داشت. منوچهر والی‌زاده پیشکسوت دوبله

ایران آنلاین /فیلم‌هایی همچون «بت‌شکن» و «زنبورک» و سریال‌های «تلخ و شیرین» و «معمای شاه» ازاین جمله‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه‌ شصتی‌ها صدای او را با تیپ‌هایی مثل بوشوگ در «لوک خوش‌شانس» و تسوکه در «سفرهای میتی کومان» به خاطر دارند و همین دو نمونه از جمله نقش‌های بارز کارتونی و به یادماندنی محمد عبادی است. او در نهایت ۲۳ مردادماه بعد از تحمل یک دوره بیماری و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت. منوچهر والی‌زاده از پیشکسوتان عرصه دوبله از عبادی و دغدغه‌هایش در حوزه دوبله می‌گوید.
محمد عبادی یکی از همکاران خوب و به نوعی درجه یک واحد دوبلاژ بود که صدای خاطره‌سازش برای همیشه ماندگار خواهد بود. به هر صورت این طبیعت زمانه و روزگار است که نسلی باید برود و نسلی تازه روی کار بیاید. کار ما هم از این قاعده مستثنی نیست و بعد از 50 سال حالا عرصه باید به جوان‌ها برسد. من و مرحوم عبادی در انیمیشن معروف «لوک خوش‌شانس» همکاری داشتیم و این همکاری برای من بسیار لذت بخش بود. عبادی انسان بسیار شایسته و رفیق بسیار خوبی بود و از طرفی همان‌طور که گفتم از دوبلورهای کاربلد و درجه یک. این فرصت مناسبی است که من از اهل رسانه تشکر کنم که همیشه با قلمشان به یاد ما هستند و اگر آنها نبودند و نباشند شاید چهره‌های دوبله ما که سری بالا در عرصه دوبله جهانی دارند مهجور و مهجورتر می‌مانند. واقعیت این است که ما به سازمان صدا و سیما وابسته نیستیم و هیچ وقت نیروی رسمی سازمان محسوب نمی‌شدیم. حتی بیمه را هم خودمان پرداخت می‌کردیم که همان بیمه باعث شده امروز بازنشسته شویم. با این‌حال صدا و سیما خانه اصلی ما محسوب می‌شود و با اینکه شغل ما آزاد به حساب می‌آید و در شرکت‌ها و مؤسسه‌های دوبله فعالیت می‌کنیم اما همیشه آنجا را خانه خودمان می‌دانیم. عبادی‌ها یکی یکی می‌روند و نسلی جدید می‌آید. ما کنار این جوان‌ها هستیم و آنها هم با ذوق و اشتیاقی وصف ناشدنی کار می‌کنند تا پا جا پای بزرگان این حرفه‌ بگذارند. این نکته در هر شغلی ضروری است که اگر شما در عنوان و شغلی که وقت می‌گذرانید از نظر مالی تأمین باشید حتماً بهتر می‌توانید روی کارتان تمرکز داشته باشید و خروجی حتماً خروجی بهتری خواهد بود. این مهم‌ترین دغدغه همه بچه‌های دوبله است. چه نسل امروز و چه نسل دیروز. البته فیلم‌های کمتری نسبت به گذشته برای دوبله به ما می‌رسد که خود این مسأله باعث کم کار شدن بچه‌های دوبلور می‌شود و دغدغه مالی پیش می‌آورد. ما از طریق کار تلویزیون زندگی می‌گذرانیم و نمی‌شود روی دوبله آنچنان حسابی کرد. با همه این‌ها ما عاشق این کار بودیم و هستیم و هر قدمی که برداشتیم و هر دیالوگی که خواندیم از سر عشق بود. من برای همه درگذشتگان این هنر اعلا از جمله مرحوم محمد عبادی آرزوی مغفرت و آرامش ابدی دارم و برای همه پیشکسوتانی که همچنان سایه بر سر این هنر دارند آرزوی سلامت و صحت دارم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد