Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم صادقی رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در زمینه دهان و دندان موضوع  فرهنگ‌سازی برای  مسواک زدن و داشتن دندان‌های سالم است.

وی بیان کرد: امیدوارم بیمه خاص دندانپزشکی در کشور راه‌اندازی شود تا مشکل گرانی خدمات دندانپزشکی  و مشکل  مراجعه کم مردم برای سلامت دهان و دندان  هرچه سریعتر برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تعیین تعرفه‌های دندانپزشکی گفت: کارهای کارشناسی تعرفه دندانپزشکی مانند تعیین خدمات و کدینگ خدمات بررسی و دستورالعمل‌های لازم به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

تعامل وزارت بهداشت با آموزش و پروش برای خدمات رسانی دهان و دندان

وی ادامه داد: انجمن علمی دندانپزشکان ایران با همکاری و تعامل وزارت بهداشت برنامه‌هایی را در راستای کاهش پوسیدگی دندان از سنین کودکی در دست اجرا دارد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش با هدف  همکاری‌های مشترک بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان به امضاء رسیده است.

صادقی با اشاره به اینکه توجه خانواده‌ها به سلامت دهان و دندان یکی از موضوعات مهم در این زمینه است، افزود: پیش از این ساختار منسجمی در جهت سیاستگذاری‌های مرتبط با حوزه دهان و دندان وجود نداشت که امروزه این اتفاق مهم به وقوع پیوسته و یک ساختاری با حضور وزیر بهداشت و شورای عالی سلامت دهان و دندان کشور در وزارت بهداشت شکل گرفته است و این ساختار طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهان و دندان را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر بهداشت دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان

فریبرز جباری رئیس شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز یکشنبه به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

وی پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان