Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@20:37:37 GMT

تأثیر حذف رز دولتی بر سفرهای داخلی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۸۳۷۱

تأثیر حذف رز دولتی بر سفرهای داخلی

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: همان میزان از ارز مسافرتی که دیگر از کشور خارج نمی‌شود صرف تقویت زیرساخت‌های گردشگری شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت،‌ محمدرضا منصوری درباره حذف ارز دولتی مسافرتی، اظهار کرد: سفر به خارج کشور باید با قیمت واقعی ارز صوت بگیرد، نه قیمت ارز 4200 دولتی که باید صرف امورات اساسی‌ کشور شود، ضمن آنکه در هیچ جای دنیا ارز دولتی را در اختیار افراد برای خروج تفریحی از کشور قرار نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری که نمی‌تواند ضروریات زندگی مردم خود را به راحتی تامین کند به‌یقین نباید بخشی از ارز دولتی را برای مسافرت‌های خارجی کنار بگذارد، ادامه داد: ارز موجود باید صرف ایجاد اشتغال و صادرات و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای رونق گردشگری داخلی و جذب گردشگر خارجی با هدف ایجاد اشتغال و ارز آوری برای کشور تنها راه جبران حذف ارز مسافرتی و کاهش سفرهای خارجی است، افزود: متاسفانه در حالی ارز مسافرتی ناخواسته و در شرایط بحرانی کشور حذف شد که زیرساخت‌ها برای سفر ارزان و آسان داخلی بسیار ناچیز است و سفر در داخل کشور برای مردم گران تمام می‌شود.

منصوری معتقد است با انجام یک سری اقدامات کلی می‌توان مردم را به سفرهای داخلی امیدوار کرد و مانع از حذف آن از سبد خانواده‌ها شد، گفت: نبود زیرساخت‌ها، عدم توزیع تعطیلات و فصلی بودن سفر و نرخ غیرواقعی ارز از عوامل گرانی سفرهای داخلی هستند، کمبود زیرساخت‌های گردشگری و عدم توسعه آن‌ها مانند حمل و نقل، محل‌های اقامتی، گردشگری و... سبب عدم رقابت در این زمینه و گرانی سفر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین پیشنهاد داد بهتر است همان میزان از ارز مسافرتی که دیگر از کشور خارج نمی‌شود صرف تقویت زیرساخت‌های گردشگری شود.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال

مرکز پژوهش‌های مجلس در این‌گزارش به بررسی وضعیت گردشگری داخلی از نظر دسترس‌پذیری، برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی پرداخت.

به گزارش هم‌میهن، در این‌گزارش آمده که با بررسی وضعیت آمار و ارقام شاخص‌های کمی‌وکیفی گردشگری داخلی، می‌توان به وجود مسئله جدی در امکان بهره‌مندی از مزایای گردشگری در بین دهک‌های متوسط و پایین و افراد معلول و سالمند جامعه پی برد.

به‌طوری‌که بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ازنظر کمیت (به‌جز ایام محدودیت‌های بیماری کرونا)، گردشگری داخلی در ایران رو به افزایش بوده است.

با وجود این، آمار‌ها نشان از کوچک‌شدن سهم سفر و تفریح از سبد هزینه خانواده‌های ایرانی دارد. کمیت سفر‌ها به‌دلیل عواملی، چون تکرار سفر خانوار‌های برخوردار یا افزایش سفر‌های اجباری بوده و این امر موجب توسعه کیفی این حوزه نشده است.

بررسی نسبت هزینه‌های تفریح و سرگرمی به هزینه کل در سبد مصرفی خانوار‌های شهری، نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته سهم هزینه‌های تفریح و سرگرمی با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، به‌طوری‌که سهم هزینه‌های مربوط به تفریح و سفر از ۰/۷۱ درصد در سال ۱۳۹۰، به ۰/۳۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دیگر خبرها

  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی