Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال در حالی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به میدان می‌رود که اصلی ترین مدعیان با نفرات اصلی به این آوردگاه آسیایی نمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا از 27‌ مردادماه آغاز و تیم ملی والیبال ایران با هدایت ایگور کولاکوویچ از 28 مرداد الی 10 شهریور در جاکارتا باید به مصاف حریفان خود برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی به عنوان قهرمانی رسید. امسال با توجه به برنامه شلوغ والیبال و رقابت‌های قهرمانی جهان که در شهریورماه برگزار می‌شود قرار بر این بود که تیم ملی «ب» به این بازی‌ها اعزام شود. تیم ملی «ب» تشکیل و ‌جهانگیر عباسی هم به عنوان مربی این تیم انتخاب شد. اما چند روزی از تمرینات این تیم نگذشته بود که به دلیل حساسیت این بازی‌ها و عدم اعتماد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به تیم ملی «ب» برای کسب مدال‌آوری در نهایت والیبال با ترکیب اصلی‌اش عازم بازی‌های آسیایی جاکارتا شد تا از عنوان قهرمانی سال گذشته‌اش دفاع کند. البته حریفان ایران با توجه به اینکه رقابت‌های قهرمانی جهان در شهریورماه را پیش رو دارند با نفرات جدید در بازی‌های آسیایی حضور پیدا خواهند کرد.

رقابت‌های والیبالیست‌ها در بازی‌های آسیایی از 29 مردادماه آغاز می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در گروه دوم بازی‌های آسیایی در کنار پاکستان و مغولستان قرار دارد. این تیم اولین دیدار خود را روز 31 مردادماه برابر پاکستان انجام می‌دهد و بعد از یک روز استراحت، دوم شهریورماه از ساعت 9 برابر مغولستان قرار می‌گیرد تا با برگزاری 2 مسابقه، دیدارهای مرحله گروهی برای ایران به پایان برسد. شاگردان کولاکوویچ در اولین دیدار مرحله حذفی خود روز چهارم شهریور‌ماه برابر یکی از سه تیم گروه اول یعنی هندوستان، عربستان و قرقیزستان به میدان می‌رود.

همان‌طور که گفته شد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها که جدی‌ترین رقبای ایران هم محسوب می‌شوند در این تورنمنت حساس با نفرات جدید حاضر خواهند شد.

تیم ژاپن که سابقه هشت قهرمانی را در کارنامه خود دارد و یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی به حساب می‌‌آید، در بازی‌های آسیایی تنها 6 بازیکن باتجربه خود را که در رقابت‌های جام ملت‌ها هم حضور داشتند به جاکارتا اعزام می‌کند. تیم ژاپن در جریات رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال موفق شد تیم ایران را بعد از هشت سال شکست دهد.

رقابت‌های قهرمانی جهان 20 روز بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز می‌شود و عدم حضور چشم بادامی‌ها در بازی‌های آسیایی به خوبی مشخص است که آنها به فکر رقابت‌های جهانی هستند و به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند تا در جهان از پس حریفان قدرتمند برآیند.

البته غیر از ژاپن چین هم همین سیاست را پیاده کرده است، تیم چین ‌سال‌ها به مربیان بومی خود تکیه کرده بود اما سال گذشته برای نخستین بار سنت‌شکنی کرد و با رائول لوزانو قرارداد بست. چینی‌ها توانستند سال گذشته در رقابت‌های انتخابی والیبال جهان که به میزبانی ایران در اردبیل برگزار شد جواز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورند. چینی‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی از بین بازیکنان اصلی تنها به چهار بازیکن بسنده کردند و گویا آنها هم با این سیاست هدفشان را رقابت‌های قهرمانی جهان قرار دادند.

البته کره‌جنوبی که همیشه جدی‌ترین رقیب ایران هم محسوب می‌شود شرایطش کمی فرق می‌کند. این تیم تقریبا با نفرات اصلی خود به این آوردگاه آسیایی می‌آید و به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین رقیب ایران در بازی‌های آسیایی با توجه به شرایط دیگر مدعیان، کره جنوبی باشد.

بلندقامتان ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی با ترکیب اصلی به میدان می‌آیند و به دنبال تکرار قهرمانی دوره گذشته هستند. ایران در مرحله گروهی با با تیم‌های مغولستان و پاکستان بازی دارد که حریفان راحتی برای شاگردان ایگور هستند. در مرحله‌های بعدی هم با توجه به ترکیب تیم‌‌ها می‌توان گفت شانس ایران برای تکرار قهرمانی دوره گذشته خیلی بالا است.

انتهای پیام/4057

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تیم ملی فوتسال کشورمان که سعید مومنی سنگربان قزوینی را در قفس توری خود داشت در سومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا مقابل کویت با چهار گل به برتری رسید و به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

مومنی در این دیدار به خوبی از چهارچوب دروازه تیم ملی محافظت کرد و بارها بازیکنان کویت را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت.

دروازه بان باتجربه کراپ الوند با بازی های خوب خود اعتماد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی را جلب کرده و ممکن است در ادامه نیز در ترکیب قرار بگیرد.

مومنی و هم تیمی هایش حالا برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن کاپ هم قسم شده اند تا قهرمانی را از سامورایی ها پس بگیرند.

این درحالیست که ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان شگفتی ساز حذف شد و این کار را برای سعید و رفقا به مراتب راحت تر می کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان که پس از قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۲ و دوره قبلی در فینال مقابل ژاپن با نتیجه سه دو شکست خورد و از قهرمانی بازماند، می خواهد دوباره قهرمان شود و در آسیا آقایی کند.

سالنی بازان کشورمان در بازی نخست دور گروهی با نتیجه ۳ بر یک افغانستان را از پیش رو برداشتند و در دومین دیدار خود در این تورنمنت توانستند در یک بازی سخت و نفس گیر با حساب ۵ بر ۳ بر بحرین غلبه کنند.

این تیم در دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت وقت تهران باید به مصاف قرقیزستان برود.

این رقابت‌ها که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است و ۴ تیم نخست به جز ازبکستان میزبان که مستقیم صعود می کند در جام جهانی حضور خواهند یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899012

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس
  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد