Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@15:21:25 GMT

کار امروز را با خیال راحت به فردا بسپارید!

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۸۸۲۸

کار امروز را با خیال راحت به فردا بسپارید!

چرا کار امروز را به فردا نسپاریم؟ چون کاری را که ناتمام باقی می‌گذارید، هر روز حجمش بیشتر و بیشتر می‌شود و در مقابل از انگیزه‌تان برای انجامش کاسته می‌شود.

ایران آنلاین /     به تعویق ‌انداختن یا هنر اجتناب، ارتباطی با تنبلی یا مشغله زیاد ندارد بلکه دلایل آن احساسی است. معمولاً افراد کارهایی را به عقب می‌اندازند که آگاهانه یا ناآگاهانه با احساسات ناخوشایندی همچون خستگی و ملالت، اضطراب یا ترس از شکست درگیرشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایراد اجازه دادن به رشد احساسی ناخوشایند در مسیر زندگی ما این است که وظایفی که پیش از این به حاشیه رانده‌ایم، احتمالاً می‌توانسته‌اند هم در خیال ما و هم در واقعیت به سرانجام برسند؛ البته تا پیش از آنکه سرکوبگرایانه در ما احساساتی ایجاد کنند که بخواهیم انجام آنها را به تعویق بیندازیم. در حالی که ما سرگرم به تعویق‌ انداختن و دوری جستن از این احساسات ناخوشایند هستیم، فرصت‌های پنهان برای شادی و موفقیت از دستمان خارج می‌شود. چیزی که افراد به تعویق‌انداز نیاز دارند درسی درباره عواقب مهیب پشت گوش انداختن است. و چه کسی می‌تواند در این باره بیشتر از نویسنده بزرگ و محبوب کازوئو ایشی‌گورو با کتاب «بازمانده روز» به دادمان برسد؟

آقای استیونز مردی بازیگوش و اهل نادیده‌گرفتن احساسات است. درعین حال او در شغلش بسیار حرفه‌ای است؛ زیرا اعتقاد دارد تنها چیزی که باعث تمایز میان یک پیشخدمت بی‌نظیر با پیشخدمتی معمولی  می شود، توانایی سرکوب خود واقعی و زندگی‌کردن در قالب یک پیشخدمت حرفه‌ای است. او زندگی‌اش را صرف بهترشدن در شغلش کرده حتی اگر رئیسش لرد دارلینگتون یک هوادار حزب نازی باشد، یا حتی هنگامی که پدرش در حال مرگ است. زمانی که پدرش می‌خواست برای آخرین بار با او خداحافظی بکند، آقای استیونز در دلش می‌خواست زودتر حرف‌هایش را بزند و برای انجام کارش به طبقه بالا برگردد و زمانی که خانوم کنتون، خدمتکار خانه تلاش کردعلاقه‌اش را به او نشان دهد، استیونز او را با سردی و حفظ فاصله پس زد. بیست سال طول می‌کشد که او در نهایت بفهمد چه چیزی را از دست داده است. با شکست در نقاط عطف رابطه‌اش با خانوم کنتون، آن لحظات با ارزش و شانس یک ازدواج موفق را از خودش و او دریغ کرد. به جایش او طوری زندگی کرده که انگار «برای ترمیم رابطه‌اش با خانوم کنتون، روزهای بی‌شماری و بی‌پایان و فرصت کافی» دارد. اکنون البته بسیار دیر شده است. او با روزهای باقی‌مانده عمرش تنها مانده است. حتی مردی به خشکی آقای استیونز هم قلبی دارد که با فهمیدن این حقیقت می‌شکند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش های بهاری امروز و فردا در برخی مناطق فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فعالیت سامانه بارشی همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد. شدت بارش ها برای فردا  هم در مناطق شمال غرب فارس خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • ادامه بارش های بهاری امروز و فردا در برخی مناطق فارس
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • روز اتحاد است/ هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن