Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ اتلتيکو مادريد براي سومين بار فاتح سوپرجام اروپا شد.

به گزارش سرويس ورزشي آريا،  در بازي سوپرجام اروپا 2018، دو تيم رئال مادريد (قهرمان ليگ قهرمانان 2018) و اتلتيکو مادريد (قهرمان ليگ اروپا 2018) چهارشنبه شب در ورزشگاه آ له‌کوک تالين استوني به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با برتري 4-2 اتلتيکو مادريد به پايان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازي هنوز به دقيقه يک نرسيده بود که اتلتيکو مادريد به گل رسيد. ارسال بلند مدافعان اتلتيکو به ديگو کاستا رسيد. او با ضربه سر اول خود توپ را از راموس عبور داد و با ضربه سري ديگر واران را از پيش رو برداشت و در بسته ترين زاويه ممکن، با ضربه سنگين خود دروازه کيلور ناواس را باز کرد. اين گل در ثانيه 49، سريع ترين گل تاريخ سوپرجام اروپا لقب گرفت. عملکرد ضعيف دو مدافع مياني رئال (واران و راموس) در اين صحنه مشهود بود. 

بعد از اين گل، رئال در پي جبران برآمد و دست به ايجاد موقعيت زد که جدي ترين موقعيت در دقيقه 17 با پشت پاي "رباح ماجري" مارکو آسنسيو و واکنش مناسب يان اوبلاک از بين رفت. اما سرانجام رئال در دقيقه 27 با همکاري اعضاي باقي مانده از مثلث BBC به گل تساوي رسيد. حرکت سريع بيل از سمت راست زمين با ارسال پاي راست او همراه شد. اين ارسال بعد از استفان ساويچ و روي تير 2 به کريم بنزما رسيد تا او با ضربه سر، دروازه اوبلاک را-که از دروازه خارج نشده بود-باز کند. 

دو دقيقه بعد از گل تساوي، رئال باز هم به وسيله آسنسيو صاحب يک موقعيت جدي شد اما ضربه کات دار آسنسيو با پاي راست با اختلافي بسيار اندک از کنار دروازه بيرون رفت. 

نيمه اول اين مسابقه بعد از يک دقيقه وقت اضافه، با نتيجه تساوي 1-1 پايان يافت.

بازي در نيمه دوم شکل نسبتا آرامي داشت تا اين که رئال در دقيقه 62 صاحب يک ضربه پنالتي شد. کرنر ارسالي از سمت راست در شرايطي که کمي از دروازه دور شده بود، قبل از رسيدن به بنزما به دست خوانفران اصابت کرد تا مارسينياک، داور مسابقه بي درنگ نقطه پنالتي را نشان دهد. ديگو کاستا نيز بع علت اعتراض شديد خود کارت زرد گرفت. سرخيو راموس پشت توپ ايستاد و بعد از چند مکث، توپ را برخلاف مسير اوبلاک به سمت چپ دروازه زد تا رئال 2-1 پيش بيفتد. 

اتلتيکو در دقيقه 79 گل مساوي را زد. حرکت عجيب و غريب مارسلو لب خط که تلاش براي حفظ توپ در زمين داشت، با سماجت خوان‌فران تبديل به يک حمله شد. پاس وي در محوطه جريمه به آنخل کوريا، يار تازه وارد اتلتي رسيد و او هم با يک پاس رو به بيرون در دهانه دروازه کاستا را صاجب توپ کرد تا مهاجم ملي پوش روخي بلانکوس گل دوم خود و تيمش را به ثمر برساند.

رئال در آخرين لحظات مسابقه فرصت برتري را داشت اما تلاش مارسلو براي زدن ضربه اي نمايشي به ارسال بيل ناکام بود تا بازي در نيمه دوم بعد از 3 دقيقه وقت اضافه، با تساوي 2-2 به پايان رسيده و راهي وقت اضافه شود.

اتلتيکو در دقيقه 98 گل سوم را زد. اشتباه واران در دفع توپ پشت محوطه جريمه و دخالت پارتي، توپ را به کاستا رساند. توپ در يک رفت و برگشت در نزديکي خط عرضي به پارتي رسيد و او با ارسال به بيرون، سائول را صاحب موقعيت کرد. شليک روي پاي سائول از روي خط محوطه جريمه به تور دروازه ناواس چسبيد تا شاگردان سيمئونه دوباره از رئال پيش بيفتند.

اتلتي در دقيقه 102 گل چهارم را نيز زد. ديگو کاستا با قدرت بدني خود کارواخال را جا گذاشت و بعد از ورود به محوطه جريمه با پاس به بيرون، ويتولو را صاحب توپ کرد. پاس تک ضرب ويتولو به کوکه رسيد و او هم بدون معطلي، توپ را به سمت راست دروازه زد تا دروازه رئال براي چهارمين بار فروريزد.

در نهايت اتلتيکو موفق شد در پايان 120 دقيقه با نتيجه 4-2 رئال را شکست دهد تا براي سومين بار قهرمان سوپرجام اروپا شود. به اين ترتيب شاگردان سيمئونه دو شکست فينال ليگ قهرمانان در سال هاي 2014 و 2016 را جبران کردند. اين براي اولين بار در طول شش سال گذشته است که برنده سوپرکاپ، قهرمان ليگ اروپا است. 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید ۳ - ۲ بارسلونا/ بلینگام پادشاه جدید ال کلاسیکو + فیلم

در مهمترین دیدار هفته سی و دوم لالیگای اسپانیا تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند که رئال با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

شاگردان کارلو آنچلوتی که با روحیه خوب ناشی از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با عبور از منچسترسیتی و همچنین خیال راحت به دلیل اختلاف هشت امتیازی با بارسلونا رده دومی در جدول، گام به این مسابقه گذاشته بودند، خیلی زود دروازه شان باز شد و کریستنسن با ضربه سر روی ارسال کرنر گل نخست بارسا را به ثمر رساند. در دقیقه روی حرکت زیبای لوکاس وازکز داور در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی به سود رئال مادرید دمید و وینیسوس جونیور بازی را به تساوی کشاند.

بارسا که برای زنده ماندن شانس قهرمانی اش، نیاز به پیروزی در این بازی داشت، در دقیقه ۶۹ گل دوم را هم زد. ضربه پای چپ قوس‌دار یامال با دخالت تورس همراه شد، اما لونین ابتدا آن را مهار کرد که دفع او ناقص بود و توپ مقابل پای فرمین لوپز فرود آمد تا این بازیکن کار آسانی در مقابل دروازه رئال داشته باشد. اما رئال باز هم خیلی زود کار را به تساوی کشاند و این بار وازکز روی سانتر خوب وینیسیوس گل دوم رئال را زد.

بازی با همین نتیجه رو به پایان بود که در دقیقه ۹۱ جود بلینگام گل سوم را هم برای رئال به ثمر رساند تا در اولین فصلش با پیراهن رئال مادرید در هر دو دیدار رفت و برگشت ال کلاسیکو گلزنی کرده باشد.

با این پیروزی اختلاف رئال و بارسلونا در رتبه‌های اول و دوم جدول به ۱۱ امتیاز رسید و رقابت بر سر قهرمانی تقریبا به پایان رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • یوونتوس، قهرمانی اینتر در سری آ را تبریک گفت + عکس
  • پیروزی رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با گل چیچاریتو (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • برتری رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • کامبک دقیقه۹۰ رئال با گل بلینگام/ کارلتو کلک ژاوی و لالیگا را باهم کَند/ بارسا هر سه ال‌کلاسیکو را باخت!
  • رئال مادرید ۳ - ۲ بارسلونا/ بلینگام پادشاه جدید ال کلاسیکو + فیلم
  • رئال‌ ۳ - بارسا ۲ : کامبک دقیقه۹۰ با گل بلینگام/ کارلتو کلک ژاوی و لالیگا را باهم کَند/ فتح رفت‌وبرگشت ال‌کلاسیکو با جود!
  • آلاوز ۲ - ۰ اتلتیکو مادرید/ شاگردان سیمئونه در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان+ فیلم
  • سیمئونه ممکن است سهمیه چمپیونزلیگ نگیرد
  • سکوت برناردو در مورد پنالتی جنجالی شکست