Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@05:08:36 GMT

مهمترین اخبار جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۱۱۲

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، مهم ترين اخبار و رويدادهاي جهان در 12 ساعت گذشته به شرح ذيل است ...

افغانستان

// سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان شمار شهدا و زخمی های حمله تروریستی غرب کابل را 48 شهید و 67 زخمی اعلام کرد. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

سرزمین های فلسطینی

// آغاز بیست و نهمین دور از نشست دو روزه شورای مرکزی فلسطین در رام الله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با برگزاری این نشست تظاهراتی در رام الله علیه محاصره نوار غزه در جریان است.
// همزمان با بازگشت آرامش نسبی به مرزهای نوار غزه ، رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذرگاه مرزی کرم ابوسالم را باز کرد. این گذرگاه تنها راه مرزی برای انتقال انواع کالا به نوار غزه است .
// سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از ارسال 400 کامیون حامل مواد غذایی به نوار غزه خبرداد و گفت از بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم استقبال می کنیم و از این پس کمک های سازمان ملل از طریق این گذرگاه به نوار غزه ارسال می شود.
// نقض توافق بین رژیم صهیونیستی و فلسطین از سوی تل آویو، مانع ارسال 10 تن نامه و بسته به صاحبان شان در کرانه باختری رود اردن شد.
// جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه امضا توافقنامه آتش بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد .

چین

// رییس جمهور چین ماه سپتامبر به روسیه سفر و در یک مجمع اقتصادی شرکت خواهد کرد.

آمریکا

// سخنگوی کاخ سفید از لغو مجوز دسترسی مدیر سابق سیا به اطلاعات طبقه بندی شده و بررسی صلاحیت چند مقام سابق دیگر خبر داد.
// اعضای سنای آمریکا توافق کردند در چند روز آینده درباره بودجه دفاعی، کارآفرینی و بهداشتی آمریکا که بیش از 850 میلیارد دلار است صحبت و درباره آن رای گیری کنند.
// جان برنن مدیر اسبق سیا گفت اقدام ترامپ به لغو دسترسی امنیتی وی، باید همه آمریکایی ها را به شدت نگران کند.
// کاخ سفید اقدام ترکیه را به دو برابر کردن تعرفه های واردات از آمریکا در پاسخ به اقدامات آمریکا علیه واردات کالا از ترکیه محکوم کرد.
// وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد یک شرکت تجاری مستقر در چین و شرکت تابعه آن در سنگاپور و نیز یک شرکت روس و رئیس روسی آن را تحریم کرده است.

عربستان سعودی

// سخنگوی وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی عربستان مردی را که به نظر می رسید کمربند انفجاری به خود بسته است در شهر البکیریه هدف قرار داد و زخمی کردند.

برزیل

// حزب کارگران برزیل اعلام کرد به طور رسمی نامزدی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برزیل به دادگاه عالی انتخابات معرفی کرده است.

ترکیه

// مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش آماده است مسایل جاری خود را با آمریکا بررسی کند البته مشروط به اینکه هیچ تهدیدی در میان نباشد.
//­ دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد امیر قطر در سفر به ترکیه از تصمیم این کشور برای سرمایه گذاری مستقیم به ارزش 15 میلیارد دلار در این کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افغانستان حمله صهیونیستی آمریکا فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد

شرکت‌های نفتی روسیه با تاخیر چند ماهه برای دریافت پول فروش نفت و سوخت مواجه هستند، زیرا بانک‌های چین، ترکیه و امارات عربی متحده نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، محتاط‌تر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تاخیر در پرداخت، درآمد کرملین را کاهش داده و آن را نامنظم می‌کند و به واشنگتن اجازه می‌دهد تا به اهداف تحریمی دوگانه خود یعنی مختل کردن درآمد نفتی کرملین و در عین حال، حفظ عرضه انرژی در بازار جهانی، دست پیدا کند.

هشت منبع آگاه به رویترز گفتند: چندین بانک در چین، امارات و ترکیه، الزامات پایبندی به تحریم‌های خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند که منجر به تاخیر یا حتی رد انتقال پول به مسکو شده است.

بانک‌ها، با احتیاط نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، از مشتریان خود درخواست کرده اند تضمین‌های کتبی ارائه دهند که هیچ شخص یا نهاد تحت تحریم آمریکا، در معامله دخالت نداشته یا از پرداختی، بهره‌مند نیست.

دو منبع اظهار کردند: در امارات، بانک‌های فِرست ابوظبی و بانک اسلامی دوبی، حسابهای مرتبط با تجارت کالاهای روسی را به حالت تعلیق درآورده اند.

به گفته چهار منبع آگاه، بانک مشرق امارات، زیارت و واکیف بانک ترکیه و بانک‌های چینی ICBC و بانک چین، هنوز پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، اما پردازش آنها هفته ها یا ماهها طول می‌کشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک‌ها در چین پرداخت‌ها را کند کرده‌اند، گفت: مشکلات پرداخت وجود دارد. پسکوف در کنفرانس روزانه خود با خبرنگاران گفت: البته فشار بی سابقه آمریکا و اتحادیه اروپا بر جمهوری خلق چین، همچنان ادامه دارد.

پسکوف گفت: البته این امر، مشکلات خاصی ایجاد می‌کند، اما نمی‌تواند مانعی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ما با چین شود.

فرمان اجرایی آمریکا

غرب پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. معامله با نفت روسیه تا زمانی که زیر سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه توسط غرب فروخته شود، غیرقانونی نیست.

صادرات نفت روسیه و پرداخت‌های آن در ماه‌های اول جنگ مختل شد، اما بعدا با تغییر جریان تجارت مسکو به آسیا و آفریقا از اروپا، عادی شد.

یک منبع تجاری گفت: مشکلات از دسامبر پس از اینکه بانک‌ها و شرکت‌ها متوجه شدند تهدید تحریم‌های ثانویه آمریکا، واقعی است، بازگشت. این منبع آگاه به یک فرمان اجرایی خزانه داری آمریکا که در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، اشاره کرد که هشدار می‌داد ممکن است تحریم‌هایی را برای فرار از سقف قیمتی روسیه بر تحریم‌های خارجی اعمال کند و از آنها خواسته بود تا پایبندی خود را افزایش دهند. این اولین هشدار مستقیم در مورد احتمال تحریم‌های ثانویه علیه روسیه بود که آن را در برخی زمینه های تجاری، با تحریم‌ها علیه ایران، برابر ساخت.

به گفته منابع تجاری، پس از دستور آمریکا، بانک‌های چینی، امارات و ترکیه که با روسیه همکاری می‌کنند، بررسی ها را افزایش داده اند، درخواست ارائه اسناد اضافی را آغاز کرده اند و کارکنان بیشتری را آموزش داده اند تا مطمئن شوند معاملات با سقف قیمت مطابقت دارند.

به گفته یکی از منابع بانکی مطلع، در پایان فوریه، بانک‌های امارات متحده عربی مجبور شدند نظارت دقیقی بر پرداخت‌ها انجام دهند، زیرا از آنها خواسته شد تا در صورت داشتن تراکنش‌هایی که از طرف یک نهاد روسی به چین انجام می‌شود، داده‌هایی را در اختیار بانک‌های آمریکایی مربوط و خزانه‌داری آمریکا قرار دهند. این به معنای تاخیر در پردازش پرداخت‌ها به روسیه بود.

یک منبع گفت: یکی از پرداخت‌ها دو ماه به تعویق افتاده است، در حالی که منبع دیگری گفت: تاخیر،  دو تا سه هفته است.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از معامله گران گفت: این امر حتی برای معاملات دلار سخت شده است. گاهی اوقات هفته ها طول می‌کشد تا معامله مستقیم یوان-روبل انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • شکاف درآمدی در ایران کمتر از ترکیه، مالزی و برزیل
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • پرونده بازگشت فوق‌ستاره به تیم ملی برزیل بسته شد
  • آندریک؛ یک فوق ستاره برای فوتبال جهان و برزیل متولد شد!
  • یک فوق ستاره در فوتبال جهان متولد می‌شود!
  • شرایط دشوار آوارگان فلسطینی 
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد