Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:06:38 GMT

کشورهای ثروتمند جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۱۲۷

کشورهای ثروتمند جهان

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین رده‌بندی خود از ثروتمندترین کشورهای جهان، پیش‌بینی کرده است که کشور کوچک ماکائو تا سال ۲۰۲۰ جای قطر را در صدر فهرست خواهد گرفت.

ایران آنلاین /بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود سرانه تولید ناخالص داخلی ماکائو، این کشور کازینوها و پایتخت شرط‌بندی جهان، تا دو سال دیگر به ۱۴۳هزار و ۱۱۵ دلار برسد و تبدیل به ثروتمندترین کشور جهان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب قطر، که پیش‌بینی می‌شود سرانه تولید ناخالص ملی‌اش به ۱۳۹هزار و ۱۵۱ دلار برسد، جای خود را در مقام نخست از دست خواهد داد.

ماکائو از زمانی که در بیست‌ سال پیش به تحت حاکمیت چین بازگشت تبدیل به قطب شرط‌بندی این کشور شد. این کشور به عنوان سرزمینی خودمختار وابسته به چین تنها مکانی در این ناحیه است که در آن قمار قانونی به شمار می‌آید و در نتیجه بسیاری از شرطبندان منطقه سالیانه به این ناحیه سرازیر می‌شوند.

در رتبه‌های بعدی ثروتمندترین کشورهای جهان بر اساس تولید ناخالص ملی کشورهای لوکزامبورگ، سنگاپور، برونئی دارالسلام، ایرلند، نروژ، امارات متحده عربی، کویت و هنگ‌کنگ قرار دارند.

در این رتبه‌بندی کشورهای آمریکا در رتبه ۱۲، آلمان در رتبه ۱۷، فرانسه در رتبه ۲۸ و انگلیس در رتبه ۲۹ قرار گرفته‌اند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ