Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:15:50 GMT

۳۷ میلیارد تومان کالای احتکار شده در قزوین کشف و ضبط شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۳۸۰

۳۷ میلیارد تومان کالای احتکار شده در قزوین کشف و ضبط شد

محمود احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پس از دریافت مجوز از سوی ریاست محترم قوه قضائیه از محضر مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دادگاههای ویژه برای مبارزه با مفسدان اقتصادی در استان قزوین نیز با هماهنگی ایجاد شده گشت های بازرسی و نظارت افزایش یافته تا با کسانی که با احتکار و گرانفروشی موجب اخلال در نظام اقتصادی می شوند برخورد جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هماهنگی با دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه قضایی، اطلاعات سپاه، اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی توانستیم کالاهای احتکار شده در انبارها را شناسایی و ضبط کنیم.

احمدی گفت: ماموران تعزیرات حکومتی در روزهای گذشته از ۳۰۰ انبار نگهداری کالا بازدید کردند و نحوه نگهداری و عرضه کالاها را مورد بررسی کارشناسی قرار دادند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در این راستا ۱۴ انبار بزرگ برای نگهداری کالاهای ضروری مردم اختصاص یافته بود که بررسی نشان داد در برخی موارد کالاها احتکار شده و به بازار ارائه نمی شود.
   
وی بیان کرد: پس از بررسی های کارشناسی ۵ پرونده تشکیل شد که پس از بررسی تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات حکومتی برای سه پرونده حکم صادرشده و دو پرونده نیز در حال بررسی و دریافت استعلام از دستگاههای ذیربط است که حکم آنها بزودی صادر می شود.

احمدی یادآورشد: بر اساس قانون اگر کالاهای احتکار شده تولید داخل و ایرانی باشد می توانیم آن را وارد بازار کنیم که در این راستا همه محصولات ایرانی احتکار شده پس از قیمت گذاری با همکاری سازمان صنعت وارد بازار خواهد شد و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اظهارداشت:کالاهای احتکار شده دراستان قزوین شامل لوازم پزشکی، لوازم خانگی، قطعات خودرو، مواد شوینده است.

احمدی با تقدیر از دستگاههای اجرایی در شناسایی انبارهای احتکار کالا از شهروندان خواست در صورت مشاهده احتکار کالا در استان موارد را به تعزیرات حکومتی و سایر دستاگاههای ذیربط اطلاع دهند.

وی اظهارامیدواری کرد با همکاری مردم و اصناف بتوان در شرایط اقتصادی کنونی از احتکار کالا که موجب نگرانی مردم و افزایش بی رویه قیمت کالاها می شود جلوگیری کرد.

کد خبر 4376098

منبع: مهر

کلیدواژه: احتکار احمد احمدی تعزیرات حکومتی قزوین مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز احتکار بیرجند یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاق ۱۴ هزار و ۲۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل به ارزش سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و پلمب و نصب بنر تخلف بر سر در واحد، متهم را به پرداخت شش میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی (معادل دو برابر ارزش کالا) محکوم کرد.   او یادآور شد: بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت به همراه نماینده تعزیرات حکومتی در بازرسی از انبار موبایل فروشی در مشهد، با کشف کالا‌های قاچاق، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • نقره داغ شدن قاچاقچی کود شیمیایی در نهاوند 
  • قاچاقچیان دام زنده محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند
  • خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • محکومیت قاچاقچیان کالا، دام و زغال در خوزستان
  • جریمه قاچاقچیان کالا‌های خارجی در جلفا
  • جریمه ۲۳۸ میلیون تومانی ماهی فروش متخلف در زنجان