Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دهقان رئیس اداره ورزش و جوانان شبستر در چهارمین نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان گفت: اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند، برای حل این مسئله به یک اتحاد مدیریتی از سوی سازمان‌های مختلف نیاز است و ما به عنوان ورزش و جوانان باید ساماندهی آن را بر عهده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در موضوع ازدواج تمام سازمان‌ها درگیر هستند و وظایفی برعهده دارند، گفت: مشکلات اقتصادی، مسکن و اشتغال از جمله مشکلات اصلی ازدواج هستند که باید در سازمان‌های مرتبط با خودشان برای جوانان حل شوند و اگر این مشکلات کاهش یابد شاهد صورت گرفتن ازدواج‌های بیشتر خواهیم بود.

وی افزود: در راستای یکسان سازی محتوای آموزشی قبل، حین و بعد ازدواج برای زوجین جوان، نمایشگاه و جشنواره ازدواج، دستور العمل اجرایی برنامه‌های هفته ازدواج از کلیه دستگاه‌ها خواست با توجه به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج اقدامات لازم انجام و نتیجه را به دبیرخانه ارسال نمایند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته بیشترین تاثیر که در بحث طلاق تاثیر گذار بوده بحث مسائل فرهنگی می‌باشد و بحث اشتغال و سایر موارد در اولویت‌های بعدی قراردارند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر در ادامه میزان کل جمعیت شهرستان شبستر را ۱۳۶۴۱۵ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: نشست گفتمان جوانان دانشگاه‌ها و ستاد ائمه جمعه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج و استفاده از برنامه‌های الگوساز و ظرفیت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته ازدواج است.

وی جمعیت جوان این شهرستان را ۳۳۸۸۳ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۳/۲۴ درصد جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه سن جوانی از ۱۵ تا سن ۲۹ سالگی است از این تعداد ۱۷۲۸۱ نفر آقا و ۱۶۶۰۲ نفر خانم جمعیت جوان شهرستان را تشکیل می‌دهد.

دهقان در ادامه از ثبت ۱۶۱ مورد طلاق در سال ۹۶ خبر داد و با نگرانی از افزایش طلاق افزود: در سال ۹۵ میزان طلاق ۲۰۳ مورد بود و از طرفی در سال گذشته ۹۱۳ مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۵ میزان ازدواج در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دهقان میزان آمار طلاق ثبت شده در چهارماهه اول سال جاری را ۶۳ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ثبت ۴۷ مورد طلاق در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در مدت مزبور در سال جاری ۳۰۲ مورد ازدواج ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۲ مورد ثبت شده این میزان سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های استاندارد و لزوم درگیر شدن ادارات عضو ستاد وانجام کار‌های پژوهشی در سطح شهرستان می‌تواند نقش اساسی را در کاهش آسیب‌های طلاق داشته باشد.

حسن دهقان گفت: مسائل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اساسی ما مسئولین می‌باشد و شهرستان شبستر از فرصت‌های پیش رو به خوبی استقبال می‌نماید و طبق استعلام به عمل آمده از بانک‌های عامل در سال ۹۶ تعداد ۲۹۴ تسهیلات ازدواج برای جوانان پرداخت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی جوانان شهرستان شبستر ضمن انتقاد از برخی بانک‌های عامل که حاضر به ارائه آمار تسهیلات پراختی نشدند گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۱۰۲ فقره تسهیلات بانکی به مزدوجین پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی جوانان در ازدواج گفت: همکاری و تعامل بانک‌ها با ستاد ساماندهی امور جوانان به شدت احساس می‌شود چراکه بسیاری از موانع جوانان در حوزه وام‌های ازدواج است. 

 

انتهای پیام/ش

۶۳ مورد میزان طلاق ثبت شده در چهارماهه اول سال جاری درشبستر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج و طلاق جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد اسکندری در مراسم تجلیل از شورا‌ها و کارکنان دهیاری بخش مرکزی شبستر  گفت: این مبلغ از اعتبارات مالیات ارزش افزوده تامین شده است و دولت سعی می‌کند به اقتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد چرا که روستا‌ها در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای سند تحول شورا‌ها عنوان کرد: روستا‌ها باید به ماهیت قبلیشان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود: باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در این نشست گفت: شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید برای حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌ها به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام رفتار می کنند.

وی با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها با مشارکت مردم دارند.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فیلم/ لحظه بلعیده شدن خودرو‌ها در سیل تسوج شبستر
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر