Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رها ابوالقاسمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰۰ واحد پرورش ماهی در استان کرمان وجود دارد و در نیمی از این واحدها ماهی قزل آلا پرورش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مردم استان کرمان به کشاورزی محصول پسته وابسته هستند، افزود: خشکسالیهای چند سال اخیر موجب شده که تولید این محصول مقرون به صرفه نباشد لذا در کنار حفظ کشاورزی می توان شرایطی را فراهم نمود تا کسب درآمد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روشهای کسب درآمد در کار کشاورزی پسته، پرورش آبزیان از جمله ماهیان سردآبی و گرمابی در استان کرمان است.

وی بیان کرد: در استان کرمان از پنج سال گذشته به صورت تفننی پرورش ماهیان در تعدادی محدود پرورش می یافت که هرساله  نزدیک به ۱۰۰۰ تن ماهی تولید می شد که می توان با کمترین هزینه ها این تولید را افزایش داد.

مدیر شیلات و آبزیان استان کرمان با بیان اینکه اقلیم مناطق رفسنجان، سیرجان و دریاچه های پشت سدها مناسب برای پرورش ماهیان گرمابی کپور است، اظهار کرد: اقلیم و جغرافیای استان کرمان مناسب آبزی پروری است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: از ۲۰ هزار منابع آبی شامل قنوات، رودها، چاههای کشاورزی و ... از دیدگاه فنی ۵۰ درصد آنها مستعد آبزی پروری است و اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد این منابع آبی در اختیار بخش پرورش ماهی قرار گیرد سالانه می توان بالغ بر شش هزار تن ماهی پرورش و به بازار عرضه کرد.

وی پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان را نیز مقرون به صرفه دانست و گفت: هر یک کیلوگرم خاویار ارزش بالای ۲۰ میلیون تومان دارد که در این رابطه دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان داریم.

مدیر شیلات و آبزیان استان کرمان ابراز کرد: با ورود دانش به بحث استخرهای ذخیره آب کشاورزی می توان از هر استخر سه تا پنج تن ماهی تولید و در استان کرمان سالانه شش میلیارد تومان درآمدزایی و ثروت خلق کرد.

ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ایجاد بزرگترین دهکده پرورش آرتمیای خاورمیانه در رفسنجان آن را یک مجموعه بی نظیر در کشور خواند و تصریح کرد: سیست آرتمیا غذای زنده ماهیان و آبزیان است که هر ساله به مقدار ۳۰ تن وارد کشور می شود.

این مسئول افزود: آرتمیا ارزش افزوده دارد و در مجموعه پرورش آرتمیای نوق رفسنجان واحد فرآوری هم احداث شده که این محصول به صورت بسته بندی می تواند وارد بازار شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان کرمان تصریح کرد: یک تن آرتمیا معادل ۱۰۰ تن ماهی ارزش دارد لذا پرورش این غذای ماهیان و آبزیان می تواند جلوی خارج شدن ارز از کشور را بگیرد ضمن اینکه با تولید انبوه می توان هم نیاز داخلی را برآورده کرد و هم به کشورهای عربی منطقه و ... صادرات انجام داد.

ابوالقاسمی بیان داشت: مناطق زرند، راور، شهربابک و انار هم دارای منابع آب شور هستند که می توان از این زیرساخت جهت پرورش آرتمیا بهره مند شد.

مدیر شیلات و آبزیان استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان چون درگیر کم آبی هستیم به وفور استخرهای ذخیره آب کشاورزی ایجاد شده که می توان از آب آنها جهت پرورش ماهی استفاده کرد.

به گفته وی در حال حاضر ۸۰ درصد ماهیان تولیدی در استان کرمان معادل سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن از استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید می شوند.

کد خبر 4376104

منبع: مهر

کلیدواژه: آبزی پروری آرتمیا پرورش ماهی رفسنجان مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز احتکار بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان

حسین رضایی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در شهر رفسنجان، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر وجود دارد. 

 وی افزود: ضمن اینکه ستاد بحران، آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد به مردم هشدار می‌دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

فرماندار رفسنجان در خصوص پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر بارندگی‌های رگباری و شدید در شمال استان کرمان و رفسنجان بیان داشت: باتوجه به بارندگی شدید در شهر رفسنجان و احتمال آبگرفتگی معابر اصلی شهر و کوچه‌های کم تراز و اماکن پایین‌تر از سطح اصلی معابر، به همه اهالی شهر رفسنجان اعلام می‌ کنیم، ضمن آمادگی لازم و خودداری از تردد غیرضرور در معابر در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود