Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-«حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست و یک استیضاح یا طرح سئوال از وزرا که به کشمکش سیاسی منتهی می‌شود هم از نظر مردم قابل قبول نیست.

حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از استیضاح ۸ وزیر طی هفته آینده خبر داد و گفت: سوء مدیریت از دلایل وضعیت فعلی اقتصادی است و تحریم‌هایی که آمریکا به طور بی‌سابقه در دستور کار قرار داده و جنگ روانی و فشارهایی که از بیرون القا می‌شود نیز در آن موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات تلاش کرد، افزود: در چنین موقعیتی که مردم در فشار هستند باید رئیس جمهور هر هفته گزارش وضعیت دهد و برنامه های خود را بیان کند وحتی هیئت رئیسه نیز باید به مردم و نمایندگان مجلس گزارش دهد.

رئیس جمهور و وزرا باید پاسخگو باشند
حاجی‌بابایی با بیان اینکه بر رئیس جمهور نقد جدی دارم ادامه داد: نقد داشتن با این که بخواهیم رئیس جمهور برود فرق دارد، رهبری هم بر ماندن رئیس جمهور صحه گذاشتند اما به هر حال خود ایشان و وزرا باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ۸ وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد، ادامه داد: خیلی ها طومار و امضا جمع کرده اند اما نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون‌ها باید به جمعبندی برسند.

وی بابیان اینکه نظر یک نفر به تنهایی مهم نیست، گفت: باید بررسی کنیم که اگر در شرایط فعلی قرار است استیضاح صورت گیرد استیضاح چه کسی صورت گیرد چراکه بعضی از وزرا ممکن پشتوانه هایی داشته باشند اما برخی ندارند و این از مصیبت ها است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس متذکر شد: احترام به مردم در این شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند رئیس جمهور تعدادی از ورزا را تغییر دهد و رئیس تیم اقتصادی کشور یعنی معاون اول باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به اینکه نسخه دولت جواب نداده است، تأکید کرد: بازار ثانویه برای پایین آمدن قیمت نیست بلکه برای شفاف‌سازی عرضه است.

وی با اشاره به اینکه باید لیست یارانه پرداختی در مورد ارز به مجلس ارائه شود، بیان کرد: دولت باید برنامه‌های خود را در تلویزیون اعلام و مجلس و دولت حمایت کنند چراکه در این جنگ اقتصادی عملیات در دست دولت است و مجلس بدون نگاه سیاسی باید نقد و نظارت کند.
 

جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشور و نظام را دوست دارند، گفت: جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست و یک استیضاح یا طرح سئوال از وزرا که به کشمکش سیاسی منتهی می‌شود هم از نظر مردم قابل قبول نیست.

حاجی‌بابایی بابیان اینکه تا امروز نه دنبال زدن و پایین کشیدن کسی بوده‌ام نه اساسا اسم از کسی می‌برم که اگر بنا باشد استیضاح صورت بگیرد باید با مستندات باشد، افزود: در استیضاح ربیعی مجلس و اخلاق استیضاح شد و من گفتم مدعاهای ربیعی باید پیگیری شود و باید برای مردم رفع ابهام شود، هرچند معتقدم رو شدن تخلفات در صورت صحت مایه مسرت است.

وی با بیان اینکه «کمپین فرزندت کجاست» از نظر من خوب است، گفت: در این زمینه من توضیحات لازم را ارائه کرده‌ام پسر بزرگم دکترای عمران از دانشگاه شریف دارد و در حال حاضر طلبه است، پسر دومم فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه امیرکبیر دارد و او نیز طلبه است؛ یک دختر دانش‌آموز دارم و عروس‌هایم هم فارغ‌التحصیل دانشگاه و خانه‌دار هستند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟