Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-25@22:03:45 GMT

پارک ملی سیرا دل دیویزور | آمازون زیبا در پرو

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۵۷۰

پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون که در دل جنگل های بی نظیر آمازون همچون الماس می درخشه و اسم خودش رو به نگین جهان لقب داده، وجود گونه های کمیاب حیات وحش این پارک باعث تجدید نام آن در بین مردم دنیا می شود.نام این بهشت دنیایی سیرا دل دیوایزور است که در مرز پرو و برزیل، جدیدترین پارک ملی جهان در مرکز حوضه ی آبگیر رود آمازون واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسیس این چهره پر مهر طبیعت در نوامبر سال 2015 بوده است.این هدیه الهی که شامل ژرف ترین نقاط جنگل حاره ای آمازون تا دامنه های رشته کوه اند می شود، یکی از بزرگترین منطقه ی یک پارچه ی حفاظت شده در آمریکای لاتین است.این پارک ملی 1.3 میلیون هکتار وسعت دارد که از مجموع مساحت دو پارک ملی یوزمیت و پلواستون بزرگتر است. این جنگل همچون اقیانوسی مملو از سکوت است و شما در حال غرق شدن در آن می باشید. 

پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون

چشم انداز زیبای این پارک موزه ای سراسر از هنر است، با جغرافیای ناهموار و دشت های کوه های آتش فشانی، تنها منطقه ای در آمازون است که بسیار مسطح است.آبشارها، مخروط های آتش فشانی خفته، رودخانه های خروشان، دریاچه های دور افتاده، دره هایی با صخره های ناهموار و جنگل های سرسبز از دیگر منظره های بی نظیر این پارک است."ال کانو" آتش فشانی خفته و یکی از آتش فشان های پراکنده ی موجود در انتهای جنوب رشته کوه، از دیگر ویژگی بارز این منطقه است. ارتفاع ال کانو از سطح دشت آمازون بیش از 1600 فوت است و جنگل آمازون گرداگرد آن را فرا گرفته است.این کوه آتش فشانی سنبل سیرا دل دیوایرز است، مردمش اعتقاد دارند از عمق این مکان میتوان خدا رو حس کرد.

حیات وحش نایاب:

عکاس های معروف دنیا اعتراف کردند که ناب ترین لحظه ها را به نمایش کشیدن.اما به دلیل این که تا چند دهه پیش دسترسی به این منطقه امکان نداشت، مطالعات علمی روی این منطقه فقط در چند سال اخیر انجام شده است.طی یک بررسی در سال 2005، محققان دریافتند که ده ها گونه ی موجود در پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون تا آن روز برای ناشناخته بود. بر اساس این یافته ها محققان انتظار دارند که در بررسی های آینده نمونه های دیگری کشف کنند. 

قبیله ای پارک ملی سیرا دل دیویزور

 سیرا دل دیوایزر هم چنین سکونت گاه چند قبیله ی بومی مجزا است که جمعا 300 الی 400 نفر جمعیت دارند. این قبایل جدا از جهان بیرون زندگی می کنند. آداب و رسوم این منطقه سر تیتر تمام روزنامه های جهان قرار گرفت جوری که خواندن آنها هوش از سر آدم میبرد،  اگرچه در سال 2006 سیرا دل دیوایزر به عنوان منطقه ی حفاظت شده اعلام شد، اما دولت پرو در حفاظت از این منطقه در مقابل تخطی ها و انواع تهدیدات انسان موفق نبوده است.

خطر دسترسی زمینی ها:

در طول چند دهه ی اخیر پروژه های وسیع مختلفی از جمله اکتشافات نفت، لوله کشی گاز و ساخت جاده در این منطقه اجرا شده است. هم اکنون بخشی از مناطق مجاور این پارک به علت حفاری معدن و چوب بری درختان جنگل، تخریب شده است. ماهیگیری های غیر قانونی و خارج از موعد و هم چنین شکار، جمعیت حیوانات را تهدید می کند و این منطقه به دلیل داشتن گونه های عجیب و کمیاب باعث جلب توجه شکارچیان شده است.ایجاد پارک ملی سیرا دل دیوایزر در ماه نوامبر گذشته، از سوی طرفداران حفظ منابع طبیعی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها در جهت حفاظت از جنگل های حاره ای در نظر گرفته شده است. روز افتتاح این پارک وزیر محیط زیستپرو، مانوئل پولگار ویدال، در صفحه ی توییتر خود نوشت:افتتاح این پارک تاییدی بر اجرای تعهدات دولت پرو قبال حفاظت از منابع طبیعی، توسعه ی پایدار و مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

موقعیت جغرافیایی

هومالا، رییس جمهور وقت پرو در خبر رسمی گفت: ما قصد داریم از این منطقه ی جغرافیایی که مثل ریه هوای جهان را تصفیه می کند، محافظت کنیم. هم چنین می خواهیم از آن در برابر اعمال غیر قانونی مانند چوب بری غیر قانونی، قاچاق مواد مخدر و دیگر فعالیت هایی که باعث تخریب جنگل می شوند، حفاظت کنیم. پارک ملی سیرا دل دیوایزر نه تنها به دلیل تنوع زیستی غنی آن، بلکه به خاطر این که دومین منبع تامین کننده ی کربن تولید شده در پرو است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نفس کشیدن در این منطقه میتونه شما رو سالها جوان تر و سالم تر نگهدارِ، طبق تحقیقات سازمان محیط زیست ایالات متحده ی آمریکا، جنگل های این منطقه دارای 165 میلیون متریک تن کربن است که این مقدار تقریبا برار با کربن دی اکسید تولید شده از 127 میلیون اتومبیل در سال است.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: طبیعت گردی جهان گردی جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم یا بردپیت؟

  جناب حکیم از همان کودکی به دلیل داشتن اعضای بی‌قرار، دائما ازاین شاخه به شاخه می‌پرید و مثل دوست و برادر عزیزمان تارزان، یک‌جا بند نبود. برای همین هم عضوی در صورتش نبود که نشکانده باشد‌. شاید فکر کنید اغراق می‌کنم؛ بله درست فکر می‌کنید! به هرحال ما از همین اغراق‌ها پول درمی‌آوریم. القصه! حکیم که از کودکی زیبا به نوجوانی در هم شکسته تبدیل شده بود، تلاش می‌کرد خودش را با روش‌های سنتی زیبا کند. حتی دست به هنجارشکنی‌هایی هم در زمانه‌ خودش زد؛‌ مثلا ایشان همان حنای مورد استفاده‌ مادرش رابه سرودست‌هایش تاآرنج می‌زد.روی دماغش باذغال،خال بزرگ مشکی می‌گذاشت وطبق بررسی‌های تیم تحقیقاتی نوجوانه، هنوز چرایی این اقدامات روشن نشده است و ما این را هم به مجموعه حماقت‌های جناب حکیم افزودیم. 

حکیم در جست‌وجوی زیبایی۲
بعد از این‌که حکیم متوجه شد با انسان‌های دیگر متفاوت است، این تفاوت در استفاده از قابلیت سفر در زمان بود و نه خدای ‌ناکرده تفاوت در عقل و هوش.(بین خودمان بماند که ایشان از نظر عقلی هم متفاوت بود. بله! کم داشت.) چنین عرض می‌کردم که حکیم بعد از کشف قابلیت سفر در زمان، سری هم به تهران۱۴۰۳زد. اینبار برای چه؟ برای زیباتر شدن.احساس می‌کرد به دلیل این زشتی‌ها زندگی مشترکش در حال فروپاشی است. به هرحال زن حکیم بودن تبعات خودش راداشت. شما فکرش را بکن چقدر سخت است که هر که از راه می‌رسد، می‌پرسد: واقعا؟ زن اون حکیم شدی؟ و بعد چهره‌اش را جوری درهم بکشد که انگار با نسخه‌ زشت سمندون مزدوج شده است. هرچند به نظر من، ایراد حکیم نه در ظاهرش که در باطنش بود. شاید بگویید نظر من مهم نیست ( بله! نظر من اصلا مهم نیست.)راویان می‌گویند حکیم تا پایش را گذاشت به آینده‌،سری به مراکز زیبایی شهلاجون و دوستان زد و با همه‌ تلاش‌هایش نتوانست آنهاراقانع کندکه چند کار زیبایی_آرایشی فشرده انجام دهند.پس سراغ دکتر زیبایی رفت ودر اولین اقدام وقت جراحی دماغ گرفت تا آن را تبدیل به بینی کند.همچنین او تاکید کرد که ازدماغش، فقط سوراخ هایش را می‌خواهد. همچنین چون بعد از عمل دماغ ۴۰ سی‌سی ژل می‌چسبد، به لب وگونه وهرجا که نیاز به برآمدگی داشت، ژل تزریق کرد و آن‌قدر تزریق کرد که نزدیک بود معتاد ژل بشود و پوستش بترکد.وقتی که دیگر پوستش ظرفیت تزریق ژل نداشت ومطمئن شدذخیره‌ ژلی دکتر را تمام کرده است و کاملا زیبا شده(که نشده بود!)به گذشته و زن وزندگی‌اش برگشت اما متاسفانه همسرش در اولین برخورد، گمان کرد جن بوداده دیده است. اوبعد ازکشیدن چند جیغ بلند وفوت کردن دوسه تا صلوات و بسم‌ا... سکته‌ کرد.

حکیم پرو 
حکیم بعد از سکته‌ همسرش از شدت غم وغصه محل را ترک کرد و باز به آینده‌ سفر کرد. اینبار قصدش زیبا شدن نبود چون خیال می‌کرد زیباتر از برد پیت شده است(این‌که برد پیت را از کجا می‌شناخت به خودمان مربوط است) به آینده‌ آمد تا پول در بیاورد. به هرحال امکان نداشت جایی بوی کار انسان‌دوستانه بیاید وشامه‌ اقتصادی حکیم کار نکند. ایشان احساس کرد بُرد در دکتر زیبایی شدن است، پس یک دفتر و دستکی برای خودش راه انداخت و با استخدام یک دکتر قلابی‌تر از خودش، کار را شروع کرد‌. ایشان توانست با خراب کردن یک میلیون و۲۰۰ بینی در ایران،رکورددار مزخرف‌ترین و قالتاق‌ترین دکتر زیبایی را به دست آورد.یک موضوعی که جا نشد در متن قبلی بگوییم، این که جناب حکیم بعد از عمل دماغ و تزریق ژل، یک تتوی حکیم به انگلیسی و فارسی هم روی بدنش انداخت. فارسی‌اش را کف دست راستش حک کرد و انگلیسی‌اش را کف دست چپ. ایشان اعتقاد داشت با زدن دو کف دستش به یکدیگر تبدیل به نسخه‌ حکیم پرو می‌شود. متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و عدم توانایی ما در خرید نسخه‌ پرو، ما دسترسی به حکیم پرو نداریم.


دیگر خبرها

  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • حکیم یا بردپیت؟
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم