Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@08:44:40 GMT

وضعیت کودکان یمن اشک مقام سازمان ملل را درآورد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۵۸۸

وضعیت کودکان یمن اشک مقام سازمان ملل را درآورد

مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن، حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی را «تراژدی» خواند و گفت که این جنایت قابل توجیه نیست.

خبرگزاری فارس: فرستاده و مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن کشتار دانش‌آموزان یمنی به دست ائتلاف عربستان سعودی را «تراژدی» خواند.

خانم «لیز گراندی»، چهارشنبه از بیمارستانی که در آن دانش‌آموزان مصدوم یمنی بستری شده بودند، دیدن کرد، ولی نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با دیدن این دانش‌آموزان گفت: «آنچه بر سر آن‌ها آمده، تراژدی است و هرگز، هرگز، هرگز نمی‌توان برای این کار توجیهی داشت».

او گفت که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های مربوطه خواسته در کشتار دانش‌آموزان سریعا تحقیقات را شروع کنند.

خانم گراندی بعد از عیادت دانش‌آموزان یمنی گفت که «آنچه امروز ما شاهدیم، قربانیان حملات هوایی است؛ این همان فاجعه انسانی هولناکی ناشی از حملات هوایی و جنگ [عربستان علیه یمن]است؛ همه دنیا این اقدام را محکوم می‌کنند».

به گزارش یورو نیوز، او همچنین با بازماندگان و خوانواده‌های قربانیان حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش‌جویان یمن ابراز همدردی و همبستگی کرد.

ائتلاف عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در حمله هوایی به این اتوبوس، ۵۲ تن از آن‌ها را به کام مرگ کشاند و بیش از ۷۰ تن دیگر را زخمی کرد.

بیشتر این کودکان کمتر از ۱۵ سال سن داشتند و با پایان دوره تابستانی آموزش قرآن راهی خوانه‌های خود بودند که در بازار شهر ضحیان» استان صعده هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.

ائتلاف عربستان سعودی در واکنش به این حمله، ابتدا آن را «اقدام نظامی و مشروع» خواند، سپس جنبش انصارالله یمن را مسئول و مسبب این حادثه معرفی کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کودکان یمن اشک مقام سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • پویش حمایت از کودکان غزه در دبستان شهدای روستای ویدوجا
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی